چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
۱ نفر

رفع گرسنگی و خستگی بین روز، خوراکی‌های تکراری، درد معده و افزودنی‌های غیر طبیعی همه و همه از مشکلاتی است که در انتخاب یک میان وعده خوب با آن درگیر هستیم. اما یک میان وعده خوب چه مشخصاتی دارد؟

اوت میل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبر آنلاین، اوت میل در واقع ترکیب جو دوسر (پرک شده یا پرک نشده) با آب یا شیر است که می‌توان آن را هم به صورت پخته شده و هم به صورت خیساندن به مدت یک شب تا صبح در شیر یا آب تهیه کرد.

رفع گرسنگی و خستگی بین روز، خوراکی‌های تکراری، درد معده و افزودنی‌های غیر طبیعی همه و همه از مشکلاتی است که در انتخاب یک میان وعده خوب با آن درگیر هستیم. اما یک میان وعده خوب چه مشخصاتی دارد؟ میان وعده خوب، خوراکی است که سالم و مغذی و در عین حال خوشمزه باشد و انرژی لازم را برای ما تامین کند. ولی معمولا یافتن چنین خوراکی راحت نیست و  فراهم کردن آن نیز وقت گیر بوده و با دردسر همراه است و در همه جا نیز نمی توان آن را آماده کرد.

از جمله مواد غذایی مناسب برای میان وعده که به تازگی بسیار پرطرفدار شده و متخصصان تغذیه، آن را برای تمام سنین پیشنهاد می‌کنند، جو دوسر است. خوراکی های بر پایه جو دوسر به مدت طولانی شما را سیر و پرانرژی نگه می‌دارند و به شدت برای سلامتی مفید هستند زیرا جو دوسر علاوه بر کنترل سطح کلسترول و قند خون، فواید بسیار زیاد و منحصر به فرد دیگری نیز دارد که آن را برای زندگی پردغدغه امروزی مناسب کرده است. چطور می‌توانیم از جو دوسر به عنوان میان وعده استفاده کنیم! برای شروع بهتر است با آن بیشتر آشنا شویم.

جو دوسر چیست؟

نام اصلی گیاه جو دوسر، یولاف است و بر خلاف تصور همگان با جوی معمولی بسیار متفاوت است و تنها نامی شبیه به آن دارد. دانه‌های این غله مفید کاملا باریک و کشیده و از دو طرف یکسان است و به همین دلیل به آن جوی دوسر می‌گویند.

جودوسر از جمله مغذی‌ترین غلات است، خواص منحصر به فردی دارد و یکی از سالم‌ترین غلات روی کره زمین است و دارای فواید زیادی برای سلامتی می‌باشد. به همین دلیل جو دوسر پایه وعده غذایی پرطرفداری به نام اوت میل است. اوت میل‌ها، وعده‌های غذایی خوشمزه و بسیار مفیدی هستند که این روزها به دلایل مختلف برای همگان پیشنهاد می‌شود اما قبل از آن از خواص غذایی جو دوسر بیشتر بدانیم.

اوت‌میل یا میان‌وعده جو دوسر چیست؟

خواص غذایی جو دوسر

این غله منبع بزرگی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی (مانند مس، منگنز، آهن)، فیبر و آنتی اکسیدان‌هاست. جو دوسر غله‌ای سبوسدار و بدون گلوتن بوده و فیبر و پروتئین بالاتری نسبت به سایر غلات دارد و از همه مهم‌تر حاوی بتاگلوکان است که فیبری محلول و  بسیار مفید برای سلامتی است و دارای خواص مهمی چون تنظیم  قند خون و واکنش انسولین؛ کاهش سطح کلسترول LDL، افزایش احساس سیری؛ و افزایش رشد باکتری‌های مفید در سیستم گوارش می‌باشد. بتاگلوکان در پیشگیری از برخی سرطان ‌ها مفید است و مشخص شده که دارای اثر ضد تومور خیلی قوی است. همچنین بتاگلوکان اثر ضد باکتریایی و ضد ویروسی نیز دارد.

جو دوسر بهترین منبع پروتئین و چربی برای بدن انسان بخصوص کودکان است همین‌طور خوراکی‌های بر پایه جو دوسر برای کاهش وزن نیز بسیار مفید می‌باشد.

مهم‌ترین فواید جو دوسر عبارتند از:

۱- کاهش قند خون

۲- کاهش وزن

۳- جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی

۴- درمان مشکلات گوارشی و یبوست

۵- مراقبت از پوست

۶- کاهش احتمالی آسم در کودکان.

حال که با این ماده غذایی کم نظیر آشنا شدیم بهتر است با یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها با پایه جو دوسر یعنی اوت میل نیز آشنا شوید.

اوت میل در واقع ترکیب جو دو سر (پرک شده یا پرک نشده) با آب یا شیر است که می‌توان آن را هم به صورت پخته شده و هم به صورت خیساندن به مدت یک شب تا صبح در شیر یا آب تهیه کرد.

اوت میل سرشار از فیبر است و به همین خاطر بسیار سیر کننده بوده و غذایی مناسب برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شود، کلسترول خون را کاهش می‌دهد و قند خون را نیز کنترل می‌کند. لذا متخصصان تغذیه همواره قرار دادن اوت میل را در برنامه غذایی توصیه می‌کنند.

اوت میل میان وعده‌ای خوشمزه است و با توجه به کامل بودن می‌توان آن را حتی در تمامی وعده‌های اصلی از جمله صبحانه و شام نیز مصرف کرد، اما آماده کردن اوت میل کار زمان‌بری است و در هر مکانی نیز قابل تهیه نیست. پس برای بهره‌مندی از مزایای آن چه باید کرد؟

جو دوسر برای همه

آذوقه برای اینکه همه بتوانند جو دوسر را در هر زمان و مکانی مصرف کنند و نیز با توجه به تغییر گرایش به مصرف غذاها و میان وعده‌های سالم و مفید، محصول میان وعده جو دو سر خود را با ویژگی‌های خاصی همچون آماده شدن آسان و فوری و خوشمزه و مغذی بودن به بازار عرضه کرده است. با توجه به مشغله فراوان افراد در جهان امروز، سریع آماده شدن اوت میل بسیار اهمیت دارد لذا آذوقه از جو دوسر پرک فوری استفاده می‌کند که علاوه بر حفظ کامل خواص و مواد مفید جودوسر با شیر یا آب داغ با ماکروفر در زمان بسیار اندکی (کمتر از ۵ دقیقه) آماده مصرف می‌شود.

جو دو سر به تنهایی چندان خوشمزه نیست و معمولا با میوه، دانه‌ها و طعم دهنده‌هایی مانند شکر، عسل و مانند آنها مزه‌دار می‌شود. آذوقه برای رفع این مساله با اضافه کردن میوه‌ها، دانه‌ها و طعم‌دهنده‌های طبیعی به اوت میل، آن را خوشمزه نموده و با طعم‌های هیجان انگیز مصرف این غله مقوی و مغذی را برای همراهان خود لذت بخش‌تر کرده است.

این محصول در چهار طعم تکه‌های شکلات و پسته، توت فرنگی شاتوت، ماسالا و تکه‌های خرما، سیب و دارچین به بازار عرضه شده است که برای افراد بسیار جذاب و مطلوب می‌باشد.

کد خبر 646444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha