یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه حوادث - مهدی آئینی: جوان سابقه‌دار بعد از آشنایی با یک دختر سارق، سرقت‌های زنجیره‌ای خود را با همدستی او آغاز کرد اما در حالی که تعداد سرقت‌های او به 100 فقره رسیده بود، هنگام نقد کردن یک چک مسافرتی به دام افتاد.

مدتی قبل، گزارشی از سوی کارآگاهان پلیس پایگاه یکم آگاهی تهران در اختیار دادسرای ناحیه یک تهران قرار گرفت که از سرقت‌های زنجیره‌ای و مشابه لوازم خودرو‌های پارک شده در چند پارکینگ پایتخت حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود سارق یا سارقان بدون بر جای گذاشتن ردی از خود، قفل صندوق عقب خودروها را تخریب کرده و پس از سرقت لوازم گرانبهایی که در صندوق خودرو قرار داشت، متواری می‌شدند.

با گزارش این سرقت‌ها، با دستور قاضی نیک صفت - بازپرس شعبه 5 دادسرا - گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات تخصصی خود برای ردزنی و شناسایی سارقان را آغاز کردند.

در جریان تحقیقات پلیسی، وقتی گروه تحقیق دریافت سارقان در یکی از سرقت‌ها تعدادی چک مسافرتی را به سرقت برده‌اند، مهم‌ترین سرنخ برای دستگیری آنها را در پیگیری چک‌های مسروقه دیدند و به این ترتیب شماره چک‌های مسروقه در اختیار تمامی بانک‌های کشور قرار گرفت.

با گذشت چند روز از ماجرای این سرقت، زمانی که مرد جوانی قصد داشت با کارت شناسایی جعلی یکی از چک‌های مسافرتی را نقد کند، با گزارش مسئولان بانک، به دام ماموران پلیس افتاد و در بررسی‌ها مشخص شد که او همان سارق تحت تعقیب پلیس است.

متهم جوان، روز گذشته هنگامی که مقابل بازپرس شعبه 5 دادسرا قرار گرفت، لب به اعتراف گشود و درباره سرقت‌های خود گفت: مدتی قبل از شهرستان برای پیدا کردن کار به تهران آمدم اما از آنجا که فردی سابقه دار بودم کسی حاضر نشد کاری به من بدهد و ناچار برای تامین هزینه زندگی‌ام سرقت از خودروها را آغاز کردم.

ازدواج با دختر سارق

مرد جوان در ادامه اعترافاتش افزود: بعد از مدتی، سارقی بسیار حرفه‌ای شده بودم و در این زمان بود که با دختری به نام شهلا آشنا شدم که او نیز یک سارق حرفه‌ای بود.

از آنجایی که احساس می‌کردیم به خاطر شغلمان می‌توانیم با یکدیگر به تفاهم برسیم، ازدواج کردیم و باهمدستی یکدیگر سرقت‌هایمان را ادامه دادیم، در حالی که  فکر می‌کردیم هرگز دستگیر نخواهیم شد در صدمین سرقت، تعداد زیادی چک مسافرتی دزدیدیم اما موقع نقد کردن یکی از آنها  شناسایی و دستگیر شدم.

بازپرس نیک‌صفت پس از شنیدن اعترافات متهم برای او قرار قانونی صادر کرد و به ماموران دستور داد همدست وی را نیز شناسایی و دستگیر کنند.

کد خبر 64986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز