یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: منچسترسیتی، تیم تازه ثروتمند شده لیگ‌برتر، امروز در دومین رویارویی‌شان با یکی از 4 تیم بزرگ، میزبان لیورپول هستند.

تنها چند روز پس از اینکه شیوخ اماراتی این باشگاه را از شیناواترا خریدند و روبینیو را در آخرین لحظات پایان فرصت نقل و انتقالات به تیم اضافه کردند، این تیم در مصاف با چلسی 3 بر یک مغلوب شد. سیتی این بار میهمان دیگر تیم بدون شکست لیگ‌برتر است و این فرصتی است تا نشان دهد در این مدت چه پیشرفتی داشته است.

رافا بنیتس با وجود آغاز سرمایه‌گذاری در منچسترسیتی، از رویارویی با این تیم نگران نیست و می‌گوید: «پیشرفت در یک تیم کار آسانی نیست. چلسی قبل از اینکه قهرمان شود، سال‌ها پول خرج کرد. شما نمی‌توانید بدانید که چلسی در آینده چقدر خطرناک خواهد بود.

هر سال می‌شنویم که تیم‌هایی مانند استون‌ویلا، نیوکاسل و وستهم به جمع مدعیان اضافه می‌شوند. حالا نوبت سیتی است.» سرمربی لیورپول اضافه می‌کند که بازیکنان تیمش به 3 امتیاز فکر می‌کنند و نگران این نیستند که سیتی ممکن است جزیی از 4 تیم بزرگ شود: «آیا پول آنها کار ما را سخت‌تر می‌کند؟ در حال حاضر نمی‌توان چیزی گفت. فعلاً ما تنها به بازی فکر می‌کنیم و باید ببینیم در ماه ژانویه چه اتفاقی می‌افتد.» بنیتس همچنین در تمجید از روبینیو که با قیمت 32 میلیون پوند، گران‌ترین انتقال تاریخ لیگ‌برتر به شمار می‌رود، می‌گوید: «او بازیکنی در بالاترین کلاس است. بیرون کشیدن روبینیو از دست چلسی، حرکت بزرگی بود.»

مارک هیوز، سرمربی سیتی هم سعی می‌کند نسبت به جوی که پیرامون تیمش ایجاد شده بی‌تفاوت باشد. او برخلاف استفان آیرلند، هافبک تیمش که پیش‌بینی کرده سیتی در پایان فصل می‌تواند یکی از 4 تیم برتر باشد، می‌گوید: «فکر می‌کنم استفان کمی مغرور شده است. می‌دانم که او خوب بازی می‌کند، ولی رسیدن به جمع 4 تیم انتظار بالایی از ماست، چون همه آنها تیم‌های خوبی هستند. پس از انتقال مالکیت، صحبت‌های زیادی شد، ولی همین افراد حالا آرام و واقع‌بین‌تر شده‌اند. ما از آن زمان (پس از شکست مقابل چلسی) تنها 5 بازی انجام داده‌ایم، بنابراین نتیجه گرفتن مقابل لیورپول انتظار بالایی است.»هیوز اضافه می‌کند: «البته ما فرصت این کار را داریم، ولی باید استثنایی بازی کنیم چون لیورپول در حال حاضر در اوج قرار دارد. ولی ما به خودمان اطمینان داریم.»

روبینیو: من یک اسطوره‌ام

روبینیو در این زمان کوتاه توانسته قابلیت‌هایش را نشان دهد. او مقابل چلسی یک ضربه ایستگاهی را وارد دروازه کرد و در پیروزی 6 بر صفر مقابل پورتسموث، درخشش قابل توجهی داشت. او از زندگی جدیدش راضی است و به سان می‌گوید: «مردم در شهر همیشه مرا می‌شناسند و با من مهربان هستند. رفتار خوب آنها به من انگیزه می‌دهد که برای یک بازیکن بسیار مهم است. من هنوز کاری نکرده‌ام و تبدیل به یک اسطوره شده‌ام. حالا مشتاقم که این لطف آنها را با گل‌ها، بازی خوب و پیروزی‌ها جبران کنم.»او درباره تجربه بازی در لیگ‌ برتر می‌گوید: «ریتم فوتبال انگلیس با آنچه قبلاً تجربه کرده بودم، متفاوت است.

آهنگ بازی بسیار بالاست و کیفیت بازی بهتر از چیزی است که انتظار داشتم. این بهترین لیگ جهان است.» روبینیو که در رئال در نقش هافبک کناری بازی می‌کرد، در سیتی یک مهاجم آزاد است و از بازی در این پست لذت می‌برد: «آنچه مرا بیش از همه خوشحال می‌کند، بازی در پست اصلی‌ام است، چیزی که هرگز در اسپانیا رخ نداد. من اینجا مهاجم دوم هستم و آزادم که به هرجای زمین بروم.» روبینیو درباره بازی امروز می‌گوید: «حالا فرصت خوبی است که پیروزی مقابل تیم‌های بزرگ را شروع کنیم و نشان دهیم که می‌توانیم قهرمان شویم.»هر دو تیم در بازی‌های اروپایی این هفته به پیروزی رسیدند.

لیورپول در لیگ قهرمانان، آیندهوون را 3 بر یک شکست داد و سیتی در جام یوفا
 اومونیا نیکوزیای قبرس را 2 بر یک مغلوب کرد. تنها بازیکن مصدوم سیتی ریچارد دان، مدافع میانی و کاپیتان تیم است که ممکن است به این بازی نرسد و در این صورت بن‌هایم به جای او بازی می‌کند. مارتین پتروف هم با وجود بهبودی همچنان در سیتی نیمکت‌نشین است. در تیم لیورپول هم ماسکرانو پس از استراحت در بازی مقابل آیندهوون، بار دیگر به جای ژابی آلونسو در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. لیورپول در حال حاضر با 14 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به چلسی در رده دوم و سیتی با 9 امتیاز، در رده هشتم است.

کد خبر 64924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز