سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: وقتی نمایش عالی منچسترسیتی در نیمه اول به برتری 2 بر صفر این تیم مقابل لیورپول انجامید همه به تولد قطب جدیدی در فوتبال انگلیس فکر می‌کردند

 ولی در نیمه دوم همه چیز دگرگون شد و این لیورپول بود که با درخشش فرناندو تورس توانست به پیروزی 3 بر 2 برسد. سیتی شروع بسیار خوبی داشت و با هدایت الانو در مرکز زمین بازی را در اختیار گرفت. گل استفان آیرلند در دقیقه 19 و ضربه ایستگاهی دیدنی گاریدو در دقیقه 41، مزد برتری میزبان در نیمه نخست بود. سیتی اما در نیمه دوم عقب‌نشینی کرد و لیورپول که برای بازگشت بی‌تابی می‌کرد، با گل تورس در دقیقه 55 فاصله را به حداقل رساند.

در این شرایط اخراج زابالتا، مدافع آرژانتینی سیتی به دلیل تکل خشن روی پای ژابی آلونسو، بدترین اتفاق ممکن برای مردان مارک هیوز بود که مجبور بودند بیش از 20 دقیقه با یک بازیکن کمتر دفاع کنند. نتیجه این اشتباه خیلی زود مشخص شد و تورس در دقیقه 73 روی یک ضربه کرنر با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند. فشار لیورپول پس از این گل ادامه داشت و در حالی که بازی در دقایق تلف‌شده بود، کویت توانست ریباند شوت تورس را به گل پیروزی تبدیل کند.

مارک هیوز پس از چهارمین شکست فصل سیتی و سقوط به رده یازدهم تأکید می‌کند که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان باید تیمش را در ماه ژانویه تقویت کند: «مردم باید واقع‌بین باشند، چراکه تنها چند بازی از شروع لیگ‌برتر می‌گذرد. ما نیاز به بازی‌های مداوم داریم تا به شرایط مسابقه برسیم. هنوز نقطه ضعف‌هایی داریم و در نقل و انتقالات ژانویه به سختی تلاش می‌کنیم تا آنها را برطرف کنیم.» با این وجود هیوز از نمایش تیمش راضی است: «در نیمه اول عالی بودیم. ما بازی را قدرتمندانه شروع کردیم و بدترین لحظات این فصل را برای آنها رقم زدیم. من در رختکن درباره بازگشت لیورپول گفته بودم، بنابراین گل زودهنگام آنها بسیار ناراحت‌کننده بود.»

چلسی در صدر ماند

چلسی با وجود مصدومین پرشمارش، توانست استون‌ویلا را با گل‌های نیمه‌اول جو کول و آنلکا شکست دهد. هر دو بازیکن در این بازی مصدوم شدند و نیاز به چند روز استراحت دارند. جان‌تری هم با وجود کمردرد برای تیمش بازی کرد. اسکولاری پس از بازی گفت که امیدوار است پس از وقفه دوهفته‌ای مسابقات، بخشی از مصدومینش را در اختیار داشته باشد: «این مهمترین بازی فصل بود، چون پیروز شدیم و حالا روزهای بیشتری برای بازگشت بازیکنان فرصت داریم.»

هال در رده سوم

هال‌سیتی با پیروزی یک بر صفر در زمین تاتنهام، دردسرهای خوان‌ده راموس سرمربی این تیم را بیشتر کرد. یک‌هفته پس از پیروزی شگفت‌آور در زمین‌ آرسنال، هال با ضربه ایستگاهی جیووانی، توانست دیگر تیم شمال لندنی را مغلوب و به رده سوم صعود کند. این پنجمین شکست تاتنهام در 7 بازی و بدترین شروع این تیم در 96 سال اخیر به شمار می‌رود.

با این وجود، راموس که تیمش با 2 امتیاز در قعر جدول است، به کناره‌گیری فکر نمی‌کند. مربی اسپانیایی که تا سال 2012 قرارداد دارد و سالانه 4 میلیون پوند دستمزد می‌گیرد، پس از بازی گفت: «هر تصمیمی در باره آینده به من بستگی ندارد، ولی مصمم هستم تیم را درست کنم. فکر می‌کنم راه رسیدن به پیروزی همین روشی است که امروز بازی کردیم. ولی گاهی تفسیر نتیجه بازی دشوار است.»

کد خبر 65138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز