یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: چلسی و لیورپول، موفق‌ترین تیم‌های این فصل لیگ‌برتر، امروز در استمفوردبریج آرزوی مشترکی دارند.

پیروزی بر حریف و صدرنشینی بدون شریک. آنها تنها تیم‌های بدون شکست لیگ‌برتر محسوب می‌شوند و با 6 پیروزی از 8 بازی و 20 امتیاز صدر جدول را به طور مشترک در اختیار دارند. پیروزی برای هریک از 2 تیم به معنای پایان بی‌شکستی حریف و یکه‌تازی در صدر جدول خواهد بود.

اسکولاری در زمان کوتاهی که از شروع فصل می‌گذرد، توانسته چلسی را از تیمی نتیجه‌گرا به تیمی جذاب تبدیل کند. دکو و بوسینگوا خریدهای پرتغالی چلسی هم در جاافتادن این فوتبال تماشایی نقش به‌سزایی داشته‌ و آبی‌های لندن به تدریج در قلب هواداران بی‌طرف هم نفوذ می‌کنند.

سرمربی برزیلی در آستانه این بازی دورنمای جدیدی را برای چلسی در نظر گرفته و می‌خواهد این تیم مانند آرسنال در فصل 2005-2004 بدون شکست قهرمان لیگ‌برتر شود: «ما تا به حال بی‌شکست بوده‌ایم و پتانسیل این را داریم که به تیمی کامل تبدیل شویم. من با تیم‌های بزرگ زیادی کار کرده‌ام، ولی در حین تمرینات این تیم، بیشترین خوشحالی عمرم را تجربه می‌کنم. در این تیم شور و تفکر حرفه‌ای در کنار یکدیگر وجود دارد.

گاهی می‌خواهید تلاش بیشتری برای تیم بکنید، چراکه عاشق آن هستید و گاهی جنبه حرفه‌ای اهمیت بیشتری دارد. فکر می‌کنم در آینده از هر دو نظر بهتر شویم و فصل را بدون شکست به پایان برسانیم. شاید در برخی بازی‌ها می‌توانستیم بهتر باشیم، ولی من از آنچه تا به حال دیده‌ام راضی‌ام. هر روز برای اصلاح اشکالات تلاش می‌کنیم و شاید پس از یک هفته، یک ماه  یا یک سال بهتر از این باشیم.»

چلسی در 4 سال و نیم اخیر در بازی‌های خانگی لیگ‌برتر بدون شکست بوده و امیدوار است که رکورد 86 بازی خانگی بدون شکست پس از بازی امروز نیز ادامه یابد: «من هرگز درباره شکست فکر نمی‌کنم. ما شکست‌ناپذیر نیستیم، ولی باید بجنگیم تا مطمئن شویم نمی‌بازیم. این چیزی است که از بازیکنانم می‌خواهم. به همین دلیل فکر می‌کنم یکشنبه بازی خوبی ببینیم. جنگ شکست‌ناپذیرها. هر دو تیم روحیه مشابهی دارند و تا لحظه آخر مبارزه می‌کنند. لیورپول بازی‌های بیشتری را در دقایق پایانی برده است.

ما صدر جدول را با لیورپول تقسیم کرده‌ایم و هر تیمی که برنده شود، برای بازی بعدی یا شاید آینده در موقعیت بهتری خواهد بود.» اسین، بالاک، دروگبا و جو کول غایبین بزرگ چلسی برای این بازی هستند ولی اشلی کول برای این بازی آماده است. لیورپول هم در فصل جدید شروع متفاوتی داشته است. پیروزی ماه گذشته مقابل منچستریونایتد در آنفیلد، نقطه عطفی برای این تیم بود و پیروزی مقابل چلسی می‌تواند از آن هم مهمتر باشد.

لیورپول در سال‌های اخیر مقابل حریفان داخلی در لیگ‌برتر عملکرد ضعیفی داشته است. از زمان پیوستن بنیتس به لیورپول در سال 2004 این تیم در 12 بازی خارج از خانه مقابل آرسنال، چلسی و منچستریونایتد تنها 2 امتیاز و 4 گل زده داشته است. همچنین لیورپول در 16 بازی اخیرش در استمفوردبریج تنها یک بار پیروز شده و در این ورزشگاه بیش از خانه هر حریف دیگری، امتیاز از دست داده است.

(14 امتیاز). فاصله کم امتیازی لیورپول با قهرمانان فصل گذشته لیگ‌برتر، اهمیت رویارویی با مدعیان را نشان می‌دهد و شاید جبران این رکورد ضعیف، راه‌حل رسیدن به عنوان قهرمانی باشد که هواداران در 18 سال اخیر منتظر آن هستند.

بنیتس هم این موضوع را تأیید می‌کند: «اگر می‌خواهید بختی برای قهرمانی در پایان فصل داشته باشید، باید تیم‌های بالای جدول را شکست بدهید. البته پیروزی مقابل سایر تیم‌ها هم مهم است، ولی شکست تیم‌های بالانشین می‌تواند تفاوت را رقم بزند.» ولی لیورپول برای پایان شکست‌ناپذیری خانگی چلسی غایب بزرگی دارد.

 فرناندو تورس بهترین مهاجم لیورپول به این بازی نمی‌رسد و رابی کین هم که زننده تک‌گل تیم در تساوی یک بر یک در زمین آتلتیکو در لیگ قهرمانان بود، ممکن است آماده بازی نشود. بنیتس با وجود غیبت احتمالی هر دو مهاجمش امیدوار است: «فکر می‌کنم بدون تورس هم می‌توانیم پیروز شویم. ما خوب بازی می‌کنیم، به اندازه کافی بازیکن خوب و اعتماد لازم برای شکست هر تیمی را داریم.» 

کد خبر 66616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز