سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

گروه ورزشی: جدال پربرخورد چلسی و منچستریونایتد، فینالیست‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در حالی که تنها 5 هفته از شروع لیگ‌برتر می‌گذرد، این بازی یادآور جدال فصل گذشته دو تیم در هفته‌های پایانی در استمفوردبریج بود و به نظر می‌رسید که آنها برای مرگ و زندگی مبارزه می‌کنند. 7 کارت زرد بازیکنان منچستریونایتد که منجر به واکنش‌های متضاد مربیان دو تیم شد، حاکی از سخت‌گیری بازیکنان برای تصاحب امتیازات این بازی است.

چلسی که برای گرفتن انتقام شکست فینال مسکو و حفظ صدر جدول به پیروزی فکر می‌کرد، در شروع بازی ضربات سختی دریافت کرد. دکو، بازیساز تیم هنگام گرم کردن مصدوم شد و ریکاردو کاروالیو هم به دلیل آسیب‌دیدگی زانو در دقیقه 12 زمین را ترک کرد.

منچستریونایتد که بدون ویدیچ محروم بازی می‌کرد و رونالدو را روی نیمکت داشت، در دقیقه 18 به گل رسید. اشتباه بوسینگوا مدافع راست چلسی به پاتریس او‌را فرصت داد نفوذش را کامل کند و پاس زمینی او به درون محوطه جریمه پس از چند رفت و برگشت با بغل پای پارک وارد دروازه شد. دقایقی پس از این گل منچستریونایتد هم ادوین فان‌درسار را به دلیل مصدومیت زانو از دست داد و کوژاک درون دروازه قرار گرفت، ولی این تیم توانست برتری‌اش را تا پایان نیمه اول حفظ کند. اسکولاری برای فرار از شکست در ابتدای نیمه دوم دروگبا را به جای مالودا به زمین فرستاد و حملات این تیم بیشتر شد. سرانجام در دقیقه 80 سالومون کالو، دیگر بازیکن تعویضی چلسی روی یک ضربه ایستگاهی و با ضربه سر دروازه یونایتد را باز کرد.

اسکولاری سرمربی چلسی پس از اولین رویارویی‌اش با فرگوسن در لیگ برتر تلاش بازیکنانش برای رسیدن به گل تساوی را ستود: «از عملکرد بازیکنانم خوشحالم چون با همه وجود بازی کردند. این همان روحیه‌ای است که می‌خواهم چلسی داشته باشد ولی اگر ضربات آخر بهتر زده می‌شد می‌توانستیم بازی را ببریم.» چلسی با این تساوی توانست رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در خانه را به 85 بازی برساند، ولی اسکولاری ظاهراً‌ اهمیتی به آن نمی‌دهد:

«5 یا 6 تیم در صدر جدول حضور دارند. فکر می‌کنم پس از 20 بازی یک یا دو تیم بتوانند کمی از دیگران فاصله بگیرند، ولی فعلاً همه کنار هم هستند. رکورد برای من خیلی مهم نیست، بلکه برای هواداران مهم است. رکوردی که به دنبال آن هستیم، قهرمانی است.»
منچستریونایتد به دلیل دریافت بیش از 6 کارت زرد در یک بازی، طبق قانون 25 هزار پوند جریمه می‌شود و به دلیل اعتراض شدید بازیکنان منچستریونایتد به ویژه ریوفردیناند به داور در پایان بازی، احتمال محرومیت آنها هم وجود دارد.

 اسکولاری که از چنین برخوردی با مایک رایلی، داور مسابقه ناراحت شده، می‌گوید: «برایم عجیب نبود که این همه کارت زرد داده شد. داور برای همین در زمین است. اگر بازیکنان به او بی‌احترامی کنند، باید کارت زرد یا قرمز بگیرند.» اما فرگوسن سعی می‌کند اوضاع را عادی نشان دهد: «این یک بازی درگیرانه بود، ولی هیچ تکل خشنی دیده نشد.» او درباره جریان بازی اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم فرصت خوبی را برای پیروزی از دست دادیم ولی تساوی نتیجه‌ای عادلانه بود.»

صدرنشینی آرسنال

تساوی چلسی مقابل منچستریونایتد به همراه تساوی بدون گل خانگی لیورپول مقابل تیم تازه‌وارد استوک‌سیتی، بهترین فرصت برای آرسنال بود و موجب شد این تیم به لطف پیروزی 3 بر یک شنبه شب در خانه بولتون به صدر جدول برسد. بولتون در دقیقه 14 با ضربه سر کوین دیویس پیش افتاد، ولی آرسنال با بازی روانش توانست با گل‌های متوالی ابوئه و بنتنر در دقایق 26 و 27 بازی را برگرداند. روی یکی از ضدحملات آرسنال، دنیلسون در دقیقه 87 گل سوم را به ثمر رساند. در این بازی بنتنر مهاجم دانمارکی آرسنال با جابه‌جایی و پاس‌های دقیقش بهترین بازیکن زمین بود. فابرگاس پس از این بازی گفت: «شخصیت تیم‌مان را نشان دادیم. اگر می‌خواهید قهرمان لیگ شوید، باید بتوانید در چنین بازی‌هایی به پیروزی برسید. ما نمی‌خواهیم در اینجا متوقف شویم و می‌خواهیم به راهمان ادامه بدهیم.» تنها حادثه بد برای آرسنال ضرب‌دیدگی ساق پای کلیشی روی تکل خشن کوین دیویس بود.

پیروزی منچسترسیتی با 6 گل

منچسترسیتی با درخشش روبینیو موفق شد پورتسموث را با نتیجه 6 بر صفر شکست دهد و به رده پنجم صعود کند. این تنها دومین بازی مهاجم برزیلی برای سیتی بود که با انتقال 32/5 میلیون پوندی‌اش گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود. ولی او توانست گل اول را برای هموطنش جو بسازد و زننده گل سوم تیمش هم بود. شان رایت فیلیپس هم پس از بازگشت به منچسترسیتی توانست مانند جو، اولین گلش را در فصل جدید به ثمر برساند.  مارک هیوز، سرمربی سیتی پیروزی تیمش را خیره‌کننده می‌داند، ولی معتقد است که این تیم جوان بهتر از این خواهد شد: «این روش بازی تیم بود که بیش از خود پیروزی مرا تحت تأثیر قرار داد. این تیم هنوز جوان است و آنها قطعاً بهتر خواهند شد.» هری ردنپ، سرمربی پورتسموث هم پس از این شکست سنگین گفت: «نمی‌توانستم چنین شکستی را پیش‌بینی کنم، چون اخیراً 3 پیروزی فوق‌العاده کسب کرده‌ایم. عملکرد دفاعی ما خیلی بد و مجموعه‌ای از اشتباهات بود.»

تاتنهام هم در خانه مقابل ویگان به تساوی بدون گل رسید تا با تنها 2 امتیاز در رتبه بیستم باقی بماند. با این حال خوان ده‌راموس سرمربی این تیم شایعه بازگشتش به اسپانیا را رد می‌‌کند: «چنین چیزی واقعیت ندارد. از بودن در لندن و تاتنهام خوشحالم. این تجربه فوق‌العاده‌ای است. ما به زمان نیاز داریم. برخی بازیکنان درست قبل از پایان زمان نقل و انتقالات به ما پیوستند و تیم تغییرات زیادی داشته است.»

کد خبر 64049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز