سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

گروه ورزشی: اسکولاری تا به حال 16 تیم در 6 کشور مختلف را مربیگری کرده، ولی امشب برای اولین بار در عمر 26 ساله مربیگری‌اش، یک بازی لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند.

چلسی در لیگ‌برتر با اسکولاری شروع بسیار خوبی داشته و امشب همه انتظار تکرار چنین نمایشی را مقابل بوردو دارند.

همه می‌دانند که قهرمانی در اروپا برای رومن آبراموویچ، مالک چلسی چه اهمیتی دارد،‌ به‌ویژه پس از اینکه این تیم بهار امسال در فینال مسکو در ضربات پنالتی مغلوب منچستریونایتد شد.

ولی برای اسکولاری اهمیت لیگ قهرمانان بیشتر از سایر بازی‌ها نیست و به همین دلیل هیچ فشاری احساس نمی‌کند:‌ «من و بازیکنان تیم تنها برای لیگ قهرمانان تحت فشار نیستیم. در لیگ‌برتر، جام‌حذفی و جام‌ اتحادیه هم می‌خواهیم همه بازی‌ها را ببریم. برای من، لیگ قهرمانان مهمتر از جام اتحادیه نیست. بازی لیگ قهرمانان مهم است، ولی نه مهمتر از بازی لیگ. اگر من بگویم که لیگ قهرمانان مهمتر است، بازیکنان از خودشان می‌پرسند که چرا باید در بقیه بازی‌ها به خودشان زحمت بدهند.»

غایب بزرگ چلسی در این بازی اسین است که به خاطر مصدومیت زانو تا 6 ماه قادر به بازی نیست. در عوض بالاک برای این بازی آماده است و اسکولاری پس از پیروزی 3 بر یک شنبه مقابل منچسترسیتی گفت که از او استفاده می‌کند: «او بازی خواهد کرد،‌ ولی نمی‌دانم 45، 69 یا 70 دقیقه.» دروگبا هم که در اواخر بازی شنبه به میدان آمد، آماده بازی است.
بوردو هم که فصل گذشته در اولین تجربه مربیگری لوران بلان به نایب قهرمانی لیگ فرانسه رسید، پس از مدت‌ها به لیگ قهرمانان باز می‌گردد. این تیم در فصل جدید شروع خوبی نداشت، ولی شنبه شب مقابل مارسی نشان داد که به آمادگی نزدیک شده است.

آماده‌ترین بازیکن این تیم درحال حاضر یوهان گورکف، هافبک سابق میلان است که در پیروزی تیم‌ملی فرانسه مقابل صربستان هم نمایش خوبی داشت. مروان شاماک، مهاجم مراکشی این تیم هم که زننده گل تساوی مقابل مارسی بود، بسیار آماده است. در بوردو بازیکنان آمریکای جنوبی هم حضور پررنگی دارند؛ هنریکه، فرناندو، ژوسی و وندل برزیلی‌‌اند و دیه‌گو پلاسنته و فرناندو کاوناگی آرژانتینی. اسکولاری اما از این بابت ناراحت نیست:‌ «این بسیار خوب است چون تشریح خصوصیات آنها برای بازیکنانم را آسانتر می‌کند. من همه آنها را به خوبی می‌شناسم.»

جان تری، کاپیتان چلسی هم که در فینال مسکو پنالتی سرنوشت‌سازی را از دست داد،‌ در بازگشت به لیگ قهرمانان می‌گوید که قویتر از قبل شده است: «پس از آن ناکامی، می‌خواهیم بهتر عمل کنیم و این‌بار جام را در دست بگیریم.»

کد خبر 63504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز