سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

گروه ورزشی: اولین بازی فصل منچستریونایتد، مدافع عنوان قهرمانی نشان داد که چرا این باشگاه با تمام وجود تلاش کرد تا مانع انتقال نفوذی‌ترین بازیکن تیمش به رئال مادرید شود.

کریستیانو رونالدو در جایگاه اولدترافورد و جدا از سایر مصدومین تیم شاهد بازی بود و بی‌تردید در غیاب او، منچستریونایتد برای حریفانش خیلی ترسناک نیست. انتظار می‌رفت که نیوکاسل پس از شکست 6 بر صفر فصل گذشته در این ورزشگاه با ترس به میدان بیاید، ولی این تیم شروع شجاعانه‌ای داشت و در دقیقه 22 توسط اوبافمی مارتینز به گل رسید، هرچند تنها 2 دقیقه بعد دارن فلچر بازی را به تساوی کشاند.

شاید این بهترین زمان برای رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی بود، چراکه فرگوسن تعداد زیادی از بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار نداشت. علاوه بر رونالدو، ساها، پارک‌جی‌سونگ و هارگریوز نیز مصدوم بودند. نانی محروم بود و توز به خاطر مرگ عمویش به آرژانتین رفته است، در حالی که اندرسون در المپیک به سر می‌برد. در این شرایط فرگوسن خط حمله تیمش را با وین رونی که به تازگی بیماری ویروسی را پشت‌سر گذاشته و فریزز کمپبل جوان تشکیل داد. بدبیاری‌های این تیم با مصدومیت مایکل کریک و رایان گیگز تکمیل شد و این دو بازیکن 3 هفته غایب خواهند بود.

با این وجود منچستریونایتد در مجموع موقعیت‌های بهتری داشت، از جمله ضربه ویدیچ که به تیر دروازه برخورد کرد.با این حال کوین کیگان می‌تواند تیمش را مستحق نتیجه تساوی بداند و آنچه او را خوشحال‌تر می‌کند، عملکرد خوب 3 بازیکن جدید تیم است؛ فابریسیو کولوچینی، مدافع آرژانتینی که با 10/3 میلیون پوند از دپورتیوو خریداری شد، یوناس گوتی‌یرز که در گوش چپ سریع و مسلط بود و دنی گاتری که در خط میانی زیرکانه بازی کرد.

سرالکس فرگوسن پس از بازی گفت از این نتیجه راضی نیست: «شکایت زیادی ندارم. با توجه به نیروهای‌مان نهایت تلاش‌مان را انجام دادیم. هنوز 37 بازی باقی مانده و این یک فاجعه نیست. در گذشته هم نشان داده‌ایم که می‌توانیم فاصله را جبران کنیم. توز برای بازی هفته آینده مقابل پورتسموث برمی‌گردد و وین‌ رونی خیلی آماده‌تر خواهد بود.»

شروع مقتدرانه اسکولاری

چلسی که در فصل گذشته دو عنوان قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان را به منچستریونایتد واگذار کرد، فصل جدید را با پیروزی قاطعانه 4 بر صفر مقابل پورتسموث شروع کرد. گل‌های جوکول و آنلکا، پنالتی لمپارد و شوت 25 متری دکو در دقیقه 89 موجب شد تا این تیم در پایان هفته اول به صدر جدول برسد. اسکولاری با استفاده از 5 هافبک که پشت‌سر آنلکا بازی می‌کردند، میهمان را کاملاً غافلگیر کرد. جان اوبی میکل نقش هافبک دفاعی را برعهده داشت و لمپارد، بالاک، دکو و جوکول جلوتر از او بازی می‌کردند. با این حال چلسی برای اینکه شایسته لقب «برزیل آبی» باشد به هماهنگی بیشتری نیاز دارد.

اسکولاری هم معتقد است که تیمش برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر باید بهتر از این باشد، ولی از این پیروزی خیلی خوشحال است: «آنها مثل یک تیم بودند، میانه زمین را بستند و فوتبال تک‌ضربی بازی کردند. این همان کاری بود که در تمرینات 20 روز گذشته انجام داده بودیم. بازیکنانم را آزاد گذاشتم تا به سبک خودشان بازی کنند. این موفقیت چلسی بود نه اسکولاری.» او درباره اولین تجربه‌اش در لیگ برتر می‌گوید: «این همان چیزی بود که آرزو می‌کردم. تشویق تماشاگران، سرودهای آنها، شور بازی، همه چیز فوق‌العاده بود.»

بالاک در این بازی مصدوم شد و احتمالاً به بازی چهارشنبه شب آلمان مقابل بلژیک نمی‌رسد.هری ردنپ، سرمربی پورتسموث هم که تابستان امسال خریدهای خوبی داشته پس از این شکست گفت که هیچ تیمی نمی‌تواند به جمع 4 تیم بزرگ صدر جدول برسد: «امسال هیچ تیمی نمی‌تواند به جمع 4 تیم برسد. تاتنهام بازیکنان زیادی خریده، ولی حتی نتوانست میدلزبورو را ببرد. 4 تیم صدر جدول در سطح دیگری بازی می‌کنند. وقتی آنها شروع به پاسکاری و جابه‌جایی می‌کنند، مقاومت در برابر آنها بسیار دشوار است.»

کد خبر 60953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز