یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: در حالی که دربی شصت و پنجم با تساوی به پایان رسید اما به نظر می‌رسد عصبانیت غیرقابل توجیه امیر قلعه‌نویی در قبال بازیکنان و رسانه‌ها مشکلات حاشیه‌ای تازه‌ای را برای آبی‌پوشان رقم زده است.

گرچه ناراحتی او نشان از جاه طلبی‌اش برای برد دربی داشت اما گویا این جاه طلبی کم  دردسرهم نبوده است.

انتقاد در رختکن

سرمربی استقلال بیژن کوشکی را در نیمه دوم بازی با پرسپولیس به زمین فرستاد تا این مدافع باتجربه، اجازه بازیسازی و گلزنی به علی کریمی را ندهد. گلزنی علی کریمی اما در آخرین دقایق بازی تمام نقشه‌های قلعه‌نویی را برای شکست رقیب سنتی به بن‌بست کشاند به حدی که سرمربی استقلال با عصبانیت بسیار زیاد پس از بازی، از کوشکی حتی قبل از رسیدن به رختکن انتقاد کرد.

موضوعی که با مداخله مربی و سرپرست استقلال خاتمه یافت هرچند که این، پایان درگیری لفظی و انتقاد سرمربی از مدافع تیمش نبود. به گفته منابع آگاه  امیر قلعه‌نویی که از نتیجه بازی به شدت عصبانی بود در رختکن نیز به شدت از بیژن کوشکی انتقاد کرد. این در حالی بود که سایر بازیکنان چندان مورد انتقاد سرمربی تیمشان قرار نگرفتند.

کوشکی در حین انتقادات قلعه‌نویی در رختکن خطاب به هم‌تیمی‌اش، هادی شکوری صراحتاً عنوان می‌کند: «قلعه‌نویی هر چه که می‌خواهد به بازیکنان می‌گوید اما من در مقابل این حرف‌ها سکوت نمی‌کنم.» مدافع استقلال که به شدت از اظهارات و انتقادات سرمربی تیمش ناراحت بود قصد پاسخگویی و موضع‌گیری علیه سرمربی استقلال را داشت اما هر بار این موضوع با ممانعت سرپرست و سایر اعضای کادرفنی مواجه شد.

فرهاد مجیدی مهاجم استقلال نیز در رختکن به جمع معترضان می‌پیوندد. مهاجم استقلال که از بازی نکردن خود در دربی بسیار ناراحت بود، در رختکن با زمزمه‌هایی شدیداً ناراحتی خود را نسبت به بازی نکردنش در دربی اظهار می‌کند. مجیدی می‌گوید: «بازیکنانی که در تمرین راه می‌رفتند در دربی برای استقلال بازی کردند اما من و چند بازیکن دیگر که در اوج آمادگی قرار داشتیم متأسفانه حتی برای یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکردیم.»

قربانی: نحوه برخورد با بازیکنان باید درست شود

پیروز قربانی در مورد بازی مقابل پرسپولیس گفت: «بازی خوبی را انجام دادیم. موقعیت‌های خوبی داشتیم. خوب دفاع کردیم اما لحظه‌ای غفلت باعث شد تا گل بخوریم.»
وی در مورد غفلت بیژن کوشکی که باعث باز شدن دروازه تیمش شد، اظهار داشت: «در فوتبال این اتفاقات پیش می‌آید و نباید آن را بزرگ کرد. اگر بیژن کوشکی هم ناراحت بود، حق داشت چون اعصابش خرد شده بود.»

این بازیکن ادامه داد: «از آن خبرنگاری که با بیژن درگیر شد، معذرت‌خواهی می‌کنم. او واقعاً در آن شرایط اعصاب راحتی نداشت. خودم ناراحت بودم، چه برسد به بیژن که با او برخورد بدی شد.»

قربانی تصریح کرد:‌ «این درست که مربی هم فشارهایی را تحمل می‌کند اما هیچکس پس از بازی به اندازه بازیکن تحت فشار نیست. امیدوارم نحوه برخوردها درست شود. هر چیزی جایی دارد و نباید در رختکن مقابل همه، یک بازیکن را مورد عتاب و سرزنش قرار داد. اگر برخورد طور دیگری انجام می‌شد مطمئناً بهتر بود.»

کاپیتان استقلال با بیان اینکه دیگر نمی‌خواهد در مورد کریمی صحبت کند، گفت: «او بازیکن بزرگی است. به خوبی توانستیم حرکات او را کنترل کنیم. تیم ما خوب بازی می‌کرد اما به نظرم، زود به بازی دفاعی رو آوردیم.»

قربانی تاکید کرد: «کاری به تعویض‌های مربی ندارم. به عنوان بازیکن باید وظایفم را انجام دهم. موقعیت‌های ما بهتر از پرسپولیس بود و می‌توانستیم برنده باشیم.»

این مدافع با انتقاد از شرایط پیش از دربی برای استقلال، اظهار داشت: «مهم این است که باشگاه دارای ساختار درستی شود تا پیش از چنین بازی‌ای در تمرین دعوا نشود. شخصیت بازیکن استقلال باید حفظ و حرمت او نگه داشته شود.»

وی ادامه داد: «وقتی به مربی یا سرپرست ما توهین می‌شود، انگار به من بازیکن توهین شده است.»

قربانی در این مورد که گفته می‌شود خط دفاع استقلال در این بازی عملکرد خوبی داشت، گفت: «باید اشتباهات فردی خود را کم کنیم. همه بازیکنان یک روز خوب و بد دارند و نباید یکی را محکوم کرد. بازیکنان باید دست به دست هم بدهند تا این تیم را قهرمان کنیم.»

نامه تذکر فدراسیون فوتبال برای قلعه‌نویی

 نماینده فدراسیون فوتبال در گزارش انضباطی از دربی، برخورد قلعه‌نویی با خبرنگاران را غیراخلاقی دانسته و برای این حرکت تذکر کتبی به مربی استقلال را خواستار شده است. نماینده فدراسیون فوتبال دیروز گزارشی از برخورد قلعه‌نویی با خبرنگاران تهیه کرده و به کمیته انضباطی فرستاده است.

در این گزارش جزئیات مسائل رخ داده در کنفرانس خبری بعد از دربی ذکر شده و تذکر کتبی نیز برای قلعه‌نویی در نظر گرفته شده است.

البته این گزارش منجر به محرومیت قلعه‌نویی نخواهد شد اما تذکر کتبی در پرونده وی درج می‌شود. رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا از احتمال احضار امیر قلعه‌نویی به کمیته انضباطی خبر داد و گفت: «شاید امیر قلعه‌نویی را به دلیل رفتار تنش‌زا به کمیته انضباطی احضار کنیم.»

کد خبر 64921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز