هفته‌نامه‌ی دوچرخه: این روزها و پس از تعطیلات سال نو میلادی، با شیوع دوباره‌ی کرونا، دولت‌های اروپایی برای بازگشایی مدارس هم‌چنان سردرگم هستند.

سردرگمی در اروپا برای بازگشایی مدارس

البته آن‌ها عزمشان را جزم کرده‌اند تا کلاس‌های درس پس از تعطیلات، خالی نماند، اما بالارفتن آمار مبتلایان به کرونا،  به‌خصوص به سویه‌ی جدید اومیکرون، آن‌ها را نگران کرده است.

در انگلستان قرار است از این هفته مدارس باز شود. اما در این کشور شرایطی را فراهم کرده‌اند تا دانش‌آموزان هر هفته، دو بار تست کرونا بدهند. هم‌چنین سر کلاس درس، همه باید ماسک بزنند و پنجره‌ی کلاس هم باز باشد.

در فرانسه ماسک‌زدن در مکان‌های عمومی برای کودکان بالای شش سال اجباری شد. تا پیش از این تنها برای یازده ساله‌ها به بالا، ماسک‌زدن اجباری بود. در هلند به‌مناسبت سال نو، مدارس یک هفته زودتر از سال‌های گذشته تعطیل شد. دولت این تصمیم را گرفت تا هم‌زمان با اوج‌گیری سویه‌ی جدید اومیکرون، از ابتلای احتمالی دانش‌آموزان و افراد مسن به این ویروس جلوگیری کند. در ترم جدید هم قرار است مدارس یک هفته دیرتر باز شوند.

در اسپانیا، اما انتظار می‌رود مدرسه‌ها سروقت باز شوند؛ به جز مادرید، پایتخت، که شیوع کرونا مسئولان را به فکر انداخته مدتی آموزش مجازی را پیش بگیرند.

اروپا در حال حاضر از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در جهان است و دولت‌های این قاره ناچار به اعمال برخی محدودیت‌های بیش‌تر شده‌اند.

کد خبر 647631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    آنهابه سلامت جامعه اهمیت میدهند