هفته‌نامه‌ی دوچرخه > علی مولوی: متأسفانه هنوز درگیر مبارزه با کرونا هستیم و اومیکرون هم که از راه رسیده! پس هم‌چنان ناچاریم در این‌روزهای سرد زمستانی در خانه بمانیم. آپاراتچی هم دست‌به‌کار شده و به سراغ سایت‌های پخش آنلاین مثل «فیلیمو» و «نماوا» رفته و دو پیشنهاد تماشایی برایتان آماده کرده است.

کتاب «بچه چلمن»

اگر آن‌ها را تماشا کردید، از همین حالا هم می‌توانید آماده باشید که در مطالب آینده، گفت‌وگوهای ویژه‌ای را درباره‌ی آن‌ها در دوچرخه‌آنلاین بخوانید.

  • بازگشت بچه‌ی چُلمن!

بعید است کتاب‌خوان باشید و مجموعه‌ی خاطرات جذاب، خنده‌دار و بامزه‌ی گِرِگ هِفلی را نخوانده باشید یا دست‌کم این مجموعه را نشناسید.

این مجموعه‌کتاب در ایران بسیار پرطرفدار است و ناشران ایرانی آن را با نام‌های گوناگونی مثل خاطرات یک بچه‌ی چلمن، دفتر خاطرات پسر لاغرو، خاطرات بچه‌ی دست و پا چلفتی، خاطرات یک بی‌عرضه، دفترچه‌ی خاطرات یک بی‌عرضه، دفتر خاطرات بچه‌ی لاغرمردنی،‌ دفترچه‌ی خاطرات یک بچه‌ی لاغر منتشر کرده‌اند.

جف کینی، نویسنده و تصویرگر ۵۰ساله‌ی آمریکایی، خالق این مجموعه‌ی پرفروش است. او نگارش این مجموعه را از سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز کرده و تا حالا ۱۶ جلد از آن را منتشر کرده است. پیش از این هم از این مجموعه اقتباس انجام شده بود و فیلم‌های سینمایی «خاطرات یک بچه‌ی چلمن»، «خاطرات یک بچه‌ی چلمن: حرف، حرف رودریک است و بس!»، «خاطرات یک بچه‌ی چلمن:‌ روزهای سگیِ سگی» و «خاطرات یک بچه‌ی چلمن: سفر زهرماری» براساس این کتاب‌ها ساخته شده بودند.

دو پیشنهاد دیدنی به نوجوان‌ها برای شب‌های زمستانی

اما این‌بار برای اولین‌بار شبکه‌ی دیزنی‌پلاس تولید انیمیشن سه‌بعدی این مجموعه را آغاز کرده و اولین قسمت آن را براساس جلد اول این مجموعه به کارگردانی سوینتون اسکات در سوم دسامبر ۲۰۲۱ منتشر کرده است. فیلم‌نامه‌ی این مجموعه را خود جف کینی نوشته و در حال حاضر نیز در حال نگارش قسمت دوم این انیمیشن برای سال ۲۰۲۲ میلادی است.

خبر خوب برای هواداران ایرانی این بچه‌ی چلمن این‌که این‌روزها سایت فیلیمو این انیمیشن جذاب، خنده‌دار و پرهیجان را با دوبله‌ی اختصاصی در اختیار کاربران خود گذاشته است.

دو پیشنهاد دیدنی به نوجوان‌ها برای شب‌های زمستانی

  • پرستاران بچه از راه می‌رسند!

کانون پرستاران بچه، عنوان مجموعه‌کتاب محبوب و پرفروشی در دنیاست که در فاصله‌ی سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۰ میلادی بیش از ۱۷۶ میلیون نسخه فروش داشته است. این مجموعه اثر آن ام. مارتین، نویسنده‌ی مشهور ادبیات کودک و نوجوان است که تا سال ۲۰۱۰ میلادی ۳۵ جلد از این مجموعه را به چاپ رساند.

در آغاز دهه‌ی ۹۰ میلادی که اوج شهرت این مجموعه‌کتاب بود، ابتدا سریالی به همین نام در ۱۳ قسمت برای شبکه‌ی اچ‌بی‌او ساخته شد و پنج سال بعد در سال ۱۹۹۵ میلادی، نسخه‌ی سینمایی کانون پرستاران بچه به کارگردانی ملانی مایرون بر پرده‌ی سینماها آمد.

اما از سال ۲۰۲۰ میلادی، شبکه‌ی نتفلیکس اقتباسی تازه و مدرن را از این مجموعه‌کتاب آغاز کرده و سریال جدید کانون پرستاران بچه را با طراحی ریچل شوکرت آغاز کرده و تا حالا ۱۸قسمت از این مجموعه را در دوفصل به مخاطبان خود ارائه داده است.

در این اقتباس جدید زمان داستان به زمان حال و زندگی امروز تغییر پیدا کرده، اما عمده‌ی داستان‌ها و شخصیت‌ها براساس همان کتاب‌های قدیمی نوشته شده است. این مجموعه‌، داستان دختری کلاس‌هفتمی به‌ نام کریستی توماس در شهر استونی‌بروک است که به همراه دوستانش کلودیا کیشی، مری‌آن اسپی‌یر و استیسی مک‌گیل، کانون پرستاران بچه را در محله‌شان راه می‌اندازد تا از بچه‌های همسایه‌هایشان نگه‌داری کنند.

اگر دوست دارید در این شب‌های زمستانی این سریال جذاب و بامزه را تماشا کنید، سایت‌های فیلیمو و نماوا این سریال را با دوبله‌ی اختصاصی در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند.

دو پیشنهاد دیدنی به نوجوان‌ها برای شب‌های زمستانی

کد خبر 647430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha