یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
۰ نفر

هفته‌نامه‌ی دوچرخه > طوبا ویسه: جهان سال ۲۰۲۲میلادی را درحالی شروع کرد که هنوز با معضل کرونا دست‌به‌گریبان است. درگیری جهان با کرونا حالا دوساله شده است.

سال نوی میلادی

جهان در حالی جشن سال نوی مسیحی را می‌گیرد که نگران سویه‌ی جدید کرونا یعنی اومیکرون است و هنوز با واکسیناسیون و فاصله‌گذاری‌ها به‌طور صددرصد نتوانسته بر این ویروس غلبه کند.

 در دو سال گذشته سبک زندگی تغییر کرده است. بیش‌ترین تغییرات در آموزش از راه دور و غیرحضوری رخ ‌داد. به‌علت نبود امکانات خیلی از کودکان و نوجوانان جهان از تحصیل بازمانده‌اند.

به‌گزارش صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، از آغاز بحران شیوع کرونا تا حالا ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز در جهان از تحصیل بازمانده‌اند.

طبق این گزارش تا اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی، مدرسه‌ها بیش از ۲۰۰روز در نیمی از کشورهای منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه تعطیل بوده‌اند. هم‌چنین در آمریکای لاتین و حوزه‌ی کارائیب که طولانی‌ترین تعطیلی مدرسه‌ها را تجربه کرده، مدرسه‌ها در ۱۸ کشور به‌طور جزئی یا کامل هنوز بسته‌اند. در شرق و جنوب آفریقا هم ۴۰درصد از کل کودکان در سن تحصیل از رفتن به مدرسه محروم هستند.

به هرحال این جشن و این سال نو را به همه‌ی نوجوانان مسیحی کشور و دنیا تبریک می‌گوییم و امیدواریم جهان روزهای بهتری داشته باشد و همه‌ی دانش‌آموزان جهان فرصت ادامه‌ی تحصیل را داشته باشند.

کد خبر 647211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha