مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
۰ نفر

می‌توان با رعایت چند نکته غذایی ساده قبل از ابتلا به سرماخوردگی، احتمال درگیری به این بیماری را کاهش داد.

تقویت سیستم ایمنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در فصل سرد سال، میوه‌های تابستانی و خوشمزه را از دست می‌دهیم و تنوع خوراکی‌ها در این فصل به نصف می‌رسد، این در حالی است که مراقبت از بدن در این ماه‌ باید افزایش یابد، چرا که سیستم ایمنی بدن ضعیف‌ می‌شود.

یک باور اشتباهی که در بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی وجود دارد این است که ما همیشه منتظر می‌مانیم تا بیمار شویم و خوراکی‌های ضد این بیماری را مصرف کنیم، اما این در حالی است که اگر این رعایت کردن‌ها در برنامه‌های روزمره ما باشد، برای همیشه از برخی بیماری‌ها پیشگیری کرد.

۱. کدو

 کدو حلوایی زمستانه جزو میوه‌هایی است که در پاییز و زمستان به وفور یافت می‌شود و دارای مقدار زیادی فیبر، منیزیم، بتاکاروتن و ویتامین‌های C و B۶ است. به علاوه مصرف آن ممکن است به کاهش فشار خون و کلسترول شما کمک کند.

۲. زنجبیل

مصرف زنجبیل در فصول سرد، بدن را گرم نگه می‌دارد و از بروز ویروس‌های سرماخوردگی جلوگیری می‌کند، این ادویه پرطرفدار به هضم، تسکین معده ناراحت و تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. این چاشنی دلپذیر اغلب در تمام طول سال در دسترس است، اما تازه‌ترین آن‌ها در ماه‌های زمستان برداشت می‌شوند.

۹ خوراکی خوشمزه برای پیشگیری از سرماخوردگی

۳. مرکبات

مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و در ماه‌های زمستان که فصل سرما و آنفلوانزا فرا می‌رسد، مصرف آن‌ها بهترین گزینه است. مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو نیز سرشار از مواد معدنی و فیتوکمیکال هستند، و این موارد ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند.

۴. رازیانه

رازیانه را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، نمی‌توانید انکار کنید که رازیانه یک نیروگاه زمستانی است. رازیانه دارای مشخصات مواد مغذی مانند فیبر، پتاسیم، منگنز، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و مس است.

۹ خوراکی خوشمزه برای پیشگیری از سرماخوردگی

۵. انار

انار سرشار از پلی‌فنول‌ها است که برای بهبود سلامت قلب، مبارزه با عفونت و بهبود حافظه شناخته شده است، از شروع پاییز و تقریبا تا آخر سال به راحتی پیدا می‌شود، انار را سعی کنید در سالاد و ماست بریزید و از طعم آن لذت ببرید.  

۶. کلم بروکلی

کلم بروکلی نیز مانند سیب، منبع شگفت‌انگیزی از ویتامین C است به طوری که یک واحد بروکلی در روز حاوی ۱۰۰ درصد نیاز روزانه بدن شما است. مطالعات نشان داده‌اند که سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است در برابر سرطان محافظت کنند.

۷. خرمالو

خرمالو علیرغم اندازه کوچکی که دارد، به‌طور باورنکردنی سرشار از مواد مغذی است. یک خرمالو نیمی از نیاز روزانه شما به ویتامین A را دارد و ویتامین A برای عملکرد سیستم ایمنی و سلامت چشم مهم است.

۹ خوراکی خوشمزه برای پیشگیری از سرماخوردگی

۸. لبو

لبو سرشار از فولات، پتاسیم و بتاکاروتن است، مواد مغذی که در این خوراکی منحصر به فرد قرار دارند می‌تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند.

۹. کلم

کلم یک پیشنهاد زمستانی مقرون به صرفه و پرمغذی است، زیرا مقادیر بالای ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم و کلسیم و همچنین ۹۲ درصد آب در آن دیده می‌شود.

۹ خوراکی خوشمزه برای پیشگیری از سرماخوردگی

کد خبر 646987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha