هفته‌نامه‌ی دوچرخه > علی مولوی: خیلی از پدرها و مادرها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا عموها، خاله‌ها، دایی‌ها و عمه‌ها فکر می‌کنند هدیه‌کردن یک میکروسکوپ به نوجوانان، هدیه‌ی ارزشمند و مهمی است که می‌تواند زندگی علمی آن نوجوان را دگرگون کند.

کتاب «راهنمای کار و پژوهش با میکروسکوپ»

احتمالاً برای بعضی از نوجوان‌ها که عاشق مطالعه و یادگیری علم هستند، گرفتن چنین هدیه‌ای بسیار شگفت‌انگیز است. اما گاهی خیلی‌ها هم چون طرز صحیح و علمی استفاده از میکروسکوپ‌های خانگی یا حرفه‌ای را بلد نیستند، زود از این وسیله خسته می‌شوند و گوشه‌ی کمد، جایگاه ابدی این میکروسکوپ‌ها می‌شود.

این‌جاست که به یک کتاب جامع علمی مثل کتاب «راهنمای کار و پژوهش با میکروسکوپ» نیاز پیدا می‌کنیم. کتابی مصور و رنگی که در ۱۰ فصل،‌ هرچیزی را که لازم است برای استفاده از انواع میکروسکوپ‌ها بدانیم با عکس و توضیحات علمی درباره‌ی مشاهدات گوناگون ما از صحنه‌ی جرم، جانداران، گیاهان، آب و حتی بدن خودمان برایمان آماده کرده است.

کتاب «راهنمای کار و پژوهش با میکروسکوپ»، اثر مشترک دیگری از «شار لیواین» و «لسلی جانستون» است. شار لیواین، نویسنده و طراح ۶۸ساله‌ی کانادایی است که به‌خاطر کتاب‌های علمی و آموزشی بسیاری که برای کودکان و نوجوانان نوشته با نام مستعار «بانوی علم» (ScienceLady) نیز شناخته می‌شود. او عمده‌ی آثار علمی‌اش را با همکاری «لسلی جانستون» نوشته است.

این کتاب علمی، جذاب و خواندنی را «رضا روحانی» به فارسی ترجمه کرده و نشر دیبایه (۲۲۸۸۶۴۵۰) آن را به بازار نشر عرضه کرده است.

کد خبر 646131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha