سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
۰ نفر

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اصطلاح وب۳ را رد کرد و از مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مانند آندریسن هوروویتز در ایجاد آنچه برخی فاز بعدی اینترنت نامیده‌اند، انتقاد کرد.

وب3

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، وب۳ یک اصطلاح مبهم برای یک نسخه اتوپیایی از اینترنت است که مبتنی بر فناوری ثبت سوابق دیجیتالی بلاک‌چین است. هما چیزی که پلتفرم‌هایی که ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم را اجرا می‌کنند، هدایت می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در توییتی نوشت: «آیا کسی وب۳ را دیده است؟ من نمی‌توانم آن را پیدا کنم.»

جک دورسی، رئیس سابق شرکت توییتر در پاسخ به این سوال، نوشت: «جایی بین a و z است.»

دورسی در مورد این توییت توضیح بیشتری نداد. شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مانند a۱۶z که توسط مارک اندرسن و بن هوروویتز تأسیس شده‌اند، به‌شدت از بلاک‌چین، کریپتو و وب۳ حمایت می‌کنند.

بنا به گفته حامیانش، وب۳ به این منظور است که به کاربران سهام مالکیت در پلتفرم‌ها و برنامه‌ها را بدهد، در حالی که در وب۲ یعنی شکل فعلی اینترنت، تنها چند غول بزرگ فناوری متا پلتفرم (فیسبوک) وآلفابت (شرکت مادر گوگل) هستند که پلتفرم‌ها را کنترل می‌کنند.

دورسی دوشنبه شب در توییتی نوشته بود: «شما صاحب وب۳ نیستید. سرمایه‌گذاران خطرپذیر و شرکت‌های غیرسهامی این کار را می‌کنند. [وب۳] هرگز از انگیزه‌های آنها فرار نمی‌کند. در نهایت یک موجودیت متمرکز با برچسب متفاوت است. بدانید که وارد چه چیزی می‌شوید...»

توییت دورسی هزاران لایک و بازتوییت به‌دست آورد، اما بسیاری از کاربران نیز مخالفت خود را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

وب۳ به صفوف توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) و متاورس پیوسته است تا در سال جاری به یک کلمه کلیدی فناوری تبدیل شود که توجه و بودجه زیادی را به خود جلب کرده است.

کد خبر 644804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha