ترجمه -سیمین دخت گودرزی: طبق آخرین گزارش‌های آماری در استرالیا، میزان پولی که گردشگران در این کشور صرف می‌کنند به شدت افزایش یافته اما اعداد و ارقام در صنعت گردشگری آنجا همچنان مطابق با سال پیش است.

بنابر آماری که اخیرا مؤسسه تحقیقات گردشگری استرالیا ارائه کرده است از سال گذشته تاکنون تقریبا تعداد 2/5 میلیون نفر بازدیدکننده بالای 15 سال وارد استرالیا شده‌ که رقمی است مشابه آمار گردشگران سال گذشته در این کشور.

این در حالی است که این خارجی‌ها به میزان 9 درصد بیشتر از سال قبل در استرالیا خرج کرده و با این افزایش، میزان هزینه‌های صرف شده را به 16 میلیون دلار رسانده‌اند. همین امر محققان گردشگری و اقتصادی این کشور را به بررسی و پژوهش واداشت تا آنجا که پی بردند بسیاری از این بازدیدکنندگان افرادی بوده‌اند که به جای گردشگری صرف، برای کار یا تحصیل به استرالیا وارد شده و طبعا هزینه‌های بیشتری نسبت به گردشگران عادی صرف کرده‌اند.در سال گذشته نیوزلند با تعداد 014/1 میلیون نفر گردشگر و پس از آن بریتانیا با بازدیدکنندگانی معادل 643هزار نفر میزبان بیشترین گردشگران بوده‌اند. در همین سال ژاپن توانسته 484هزار نفر و آمریکا 427هزار نفر گردشگر را جذب کند.

در این میان تعداد گردشگرانی که تنها برای تفریح سفر کرده‌اند 5/2 میلیون نفر بوده است؛ یعنی رقمی مشابه با سال2000که درست همزمان با برگزاری المپیک سیدنی بود.
«الیور ویترت» رئیس TTF (مجمع جهانی صنعت گردشگری و حمل‌ونقل) با بررسی آمارها گفت: این امر نشان می‌دهد که ما به رغم کوشش‌های فراوان، در صنعت گردشگری آنقدرها پیشرفت نکرده‌ایم.

news.com.au

کد خبر 64451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز