همشهری‌آنلاین: پیش بینی‌ و حدس و گمان‌ها به واقعیت پیوست و فیلم‌آواز گنجشک‌ها به کارگردانی مجید مجیدی به عنوان نماینده سینمای ایران برای هشتادو یکمین دوره جایزه اسکار معرفی شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین از سایت بنیاد سینمایی فارابی، اعضای هیات انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار پس از بحث و بررسی در خصوص فیلم‌‏های به نمایش در آمده به جمع بندی نهایی رسیدند و آخرین ساخته مجید مجیدی را به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار 2009 معرفی کردند. [آشنایی با جایزه اسکار]

امیر اسفندیاری سخنگوی هیأت انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار در بیانیه‌ای، جمع بندی نظرات اعضاء را به شرح زیر اعلام کرد:

«مجموعه سینمای ایران در سال گذشته فیلم های تأمل برانگیز کم نداشت و نزدیکی ارزش‌های سینمایی این فیلم‌ها انتخاب را دشوار کرده بود. انتخاب واقعا سخت بود و فهرست نهایی فیلم‌ها بر پیچیدگی انتخاب افزوده بود. هرکدام از اعضاء هیأت، فیلمی را دوست داشت و درباره شایستگی آن به عنوان نماینده ملی سینمای ایران سخن می گفت.

«فرش ایرانی» به عنوان مجموعه آفریده نام آورترین کارگردان‌های سینمای ایران که اتفاقا در باب نماینده هنر ملی ایران ساخته شده بود، «به همین سادگی» که غیرممکن ترین کار را از زاویه نمایش درونیات "زن مسلمان ایرانی" با هنرمندی ممکن ساخته بود، "آواز گنجشک‌ها" که تصویری ناب از اشراق روح ایرانی را بر پرده نشانده بود و "اتوبوس شب" که بازتاب هنرمندانه روحیه صلح طلب ملت بزرگ ایران بود.

در ادامه این بیانیه آمده است:« هیأت انتخاب ضمن بازبینی جمعی فیلم‌ها، درباره ویژگی‌های هر یک ساعت‌ها بحث کرد. افزون بر جنبه‌های فنی و هنری هر فیلم، افتخارات کسب شده هرکدام از آن‌ها را در جشنواره‌های بین المللی مورد بررسی قرار داد.

 درباره قراردادهای پخش بین المللی آن‌ها، و امکانات پخش کننده هر یک تفحص به عمل آورد. حواشی مربوط به آفرینندگان هر اثر را که می‌توانست در توفیق آن مؤثر واقع شود به دقت بررسی کرد و سرانجام با توجه به جمیع عناصر مورد توجه، فیلم سینمایی "آواز گنجشکها" ساخته مجید مجیدی را به عنوان نماینده سینمای ایران برگزید.

 هیأت انتخاب که جز به حیثیت ملی نمی اندیشد امیدوار است که "آواز گنجشکها" نماینده شایسته ایران در گزینش بهترین فیلم خارجی جایزه اسکار باشد."[گنجشک‌ها با سیمرغ‌ها به خانه رفتند].

به گزارش همشهری آنلاین موسیقی متن فیلم آواز گنجشک‌ها را حسین علیزاده ،‌‌ آهنگساز نامدار ایرانی ساخته که جایزه بهترین موسیقی متن فیلم فجر را هم از آن این فیلم کرده است.[آواز گنجشک‌ها منتشر می‌شود]

هیات انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار را در این دوره فاطمه معتمد آریا ، رسول صدرعاملی، علیرضا شجاع‌نوری، محمد سریر، محمد داودی، عزیزالله حاجی‌مشهدی، فرهاد توحیدی، محمد بزرگ‌نیا و امیر اسفندیاری تشکیل داده اند.[گزینه‌مناسب برای اسکار]

کد خبر 64327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز