سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست سازمان ملل با هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به  گزارش ایسنا، متکی در این دیدار با با تبیین شرایط فعلی عراق گفت: با توجه به آمادگی‌های دولت عراق در اداره کشور، انتقال اداره بخش‌های مختلف عراق به دولت این کشور در شش ماه گذشته و برقراری آرامش بیشتر در کشور، باقی‌ماندن عراق تحت فصل 7 منشور ملل متحد ضروری نیست.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط جدید، تنظیم برنامه خروج نیروهای اشغالگر از عراق ضروری است، چرا که ادامه حضور نیروهای خارجی خود موجب ایجاد ناامنی و عدم ثبات می‌گردد.

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به ضرورت ترسیم تاریخ جدید روابط دو کشور و احیاء مناسبات و ظرفیت‌های همکاری تهران- بغداد در جهت منافع دو ملت، از روند توسعه روابط فیمابین و مذاکرات مثبت دو کشور در خصوص همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مرزی ابراز خرسندی کرد.

زیباری نیز در این ملاقات با تشریح آخرین تحولات داخلی کشورش از جمله در زمینه انتخابات آتی در این کشور، اوضاع امنیتی را رو به بهبود توصیف کرد.

زیباری با تاکید بر اینکه سفر محمود احمدی‌نژاد به عراق به عنوان یک نقطه عطف توجهات منطقه‌ای و بین‌المللی را به عراق معطوف کرد. سفر اخیر هیات وزارت خارجه عراق به تهران و تفاهمات حاصله را مثبت و سازنده خواند.

کد خبر 64117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز