همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در شصت و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بسر می‌برد

در دیدار با دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی مسائل و مشکلات جهان اسلام را بررسی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، منوچهر متکی در این دیدار با اشاره به اسلام ستیزی دولت‌های غربی، این اقدام را توطئه‌ای برنامه‌ریزی شده علیه اسلام و مسلمانان خواند و به شدت از آن انتقاد کرد.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با برشمردن اهداف سازمان کنفرانس اسلامی در دفاع از مسلمانان و به ویژه مساله فلسطین، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با استفاده از سکوت و همراهی دولت‌های غربی، اقدام به ربودن و زندانی کردن نمایندگان مجلس و وزیران دولت مردمی حماس می‌کند و متاسفانه مجامع بین‌المللی چشم‌های خود را بر روی این جنایت بسته‌اند.

اکمل الدین احسان اوغلو هم در این دیدار با انتقاد از کشورهای غربی در برخورد با جهان اسلام و مسلمانان بر ضرورت مقابله با اسلام‌ستیزی در غرب تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در ادامه ملاقات‌هایش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیشب با آکواسی اوزی آجه، وزیر امور خارجه غنا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین با اشاره به ظرفیت‌های موجود میان دو کشور بر همکاری دو طرف تاکید کردند.

وزیر امور خارجه غنا همچنین از سیاست نگاه به آفریقای جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و آن را گام مهمی در توسعه روابط ایران با کشور های آفریقائی دانست.

کد خبر 63862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز