یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
۰ نفر

هفته‌نامه‌ی دوچرخه: هیچ‌وقت برای دنبال‌کردن رؤیاها، زود یا دیر نیست. این پیام پدربزرگ و مادربزرگی شگفت‌انگیز است که در اخبار رسانه‌های جهان مشهور شده‌اند. دلیلش هم ساده است: تصمیم گرفته‌اند متوقف نشوند.

مانفرد اشتاينر

داستان الهام‌بخش آن‌ها یادآور خوبی است که ما همیشه می‌توانیم کارهایی باورنکردنی انجام دهیم. درست مثل «مانفرد اشتاینر» که در ۸۹سالگی موفق شده مدرک دکترای فیزیکش را بگیرد. هرچند که او پزشک بود و واقعاً به دکترای دیگری نیاز نداشت.

دکتر اشتاینر پس از بازنشستگی متوجه شد که بالأخره وقت دارد کاری را انجام دهد که همیشه دوست داشته است؛ یعنی تحصیل در رشته‌ی فیزیک. او ابتدا در چند کلاس شرکت کرد، اما بعد تصمیم گرفت در این رشته هم دکترا بگیرد. البته مدت زیادی طول کشید تا دکتر اشتاینر تحصیلات خود را در مقطع دکترا به پایان برساند. دکتر اشتاینر، نوجوانانی را که در سرشان رؤیایی برای آینده دارند تشویق می‌کند و می‌گوید: «رؤیایت را دنبال کن و از آن دست نکش.»

پدربزرگ و مادربزرگ‌ شگفت‌انگیز

«جولیا هاوکینز» هم مادربزرگ جذابی است که در ۱۰۵سالگی رکورد می‌زند! او هفته‌ی گذشته با دویدن مسافت ۱۰۰ متری در کم‌تر از ۶۲ ثانیه، رکورد جهانی جدیدی را به‌نام خود ثبت کرد!

جالب این‌جاست که تا پیش از شرکت خانم هاوکینز در این مسابقات، گروه سنی خاصی برای دوندگان زن بالای ۱۰۴ سال وجود نداشت و مسئولان مجبور شدند برای او یک گروه ایجاد کنند.

دویدن، رشته‌ی اصلی این مادربزرگ سرحال نیست؛ او بیش‌تر عمرش را دوچرخه‌سواری کرده است. اما چندسال پیش شروع به دویدن کرد و اولین رکورد جهانی خود را در سال ۲۰۱۷ ثبت کرد.

خانم هاوکینز دوست دارد همه به‌خصوص نوه‌هایش را به فعال‌بودن تشویق کند تا همیشه مثل او سرحال بمانند. او به جولیای توفانی معروف است!

کد خبر 641131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha