شرکت تسلا در میان صدها بازیگر صنعت خودرویی است که از «نماینده تجاری ایالات متحده» درخواست معافیت‌های تعرفه‌ای طولانی بر قطعات و مواد وارداتی از چین برای ساخت یا تعمیر خودروها دارد.

تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مشکلات زنجیره تامین به افزایش قیمت خودروهای نو و کارکرده در ایالات متحده انجامیده است و تعرفه‌های وضع شده در طول جنگ تجاری دولت دونالد ترامپ با چین به افزایش قیمت‌ها کمک می‌کند. به ویژه از آنجایی که استثناهای موقت برای برخی از این تعرفه‌ها در اواخر سال 2020 یا اوایل سال جاری میلادی به پایان رسید.

تسلا 3 پیشنهاد در حمایت از معافیت‌ها برای تعرفه‌های واردات گرافیت که برای ساخت آند باتری‌های لیتیوم یونی در خودروهایش استفاده می‌شود، ارائه کرد. این شرکت گفت که تنها چین می‌تواند مقدار گرافیت مورد نیاز را به‌صورت پولکی یا پودری برای تولید باتری‌های خودروهایش در ایالات متحده فراهم کند.

یک وسیله نقلیه الکتریکی هیبریدی متوسط ​​از حدود 10 کیلوگرم گرافیت استفاده می‌کند و در یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی متوسط ​​حدود 100 کیلوگرم گرافیت به کار برده می‌شود.

البته تنها بحث گرافیت نیست. تویوتا، مگنا و اتوزون از جمله دیگر خودروسازانی محسوب می‌شوند که به‌دنبال معافیت‌هایی هستند تا از پرداخت تعرفه‌ها بر روی اقلامی مانند موتورهای الکتریکی مورد استفاده در صندلی‌های خودرو، بردهای مدار چاپی مورد استفاده در دوربین‌ها که ویژگی‌های کمک‌راننده را فعال می‌کنند و اکسل‌های مورد استفاده در صدها مدل خودروی فروخته‌شده در ایالات متحده بگریزند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در تمام سال در مورد استرس‌های ناشی از مسائل زنجیره تامین بحث کرده است.

بیشتر بخوانید:

او پیش‌تر در سال 2018 با ترامپ در مورد مسائل تجاری از جمله تعرفه‌های واردات در توییتر تعامل داشت. در آن مبادله، ماسک گفت که به طور کلی مخالف تعرفه‌های وارداتی است، اما پیشنهاد کرد که اگر هر چیزی وجود داشته باشد، باید مساوی با تعرفه‌هایی باشد که دولت چین بر آنها اعمال می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha