شرکت تسلا به‌روزرسانی نرم‌افزاری را منتشر می‌کند که به‌طور موثر ویژگی Passenger Play را در وسایل نقلیه خود بازمی‌گرداند. برای استفاده از این اپ توسط راننده، لازم است خودرو کامل متوقف باشد و سپس بازی بر روی صفحه نمایش سرگرمی ظاهر می‌شود.

تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آسوشیتدپرس، برای دومین بار در سال جاری، تسلا شرکت مورد علاقه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) شد. این بار، مقامات در حال بررسی دقیق ویژگی Passenger Play هستند که در بیش از نیم میلیون وسیله نقلیه تسلا در دسترس است. بازی‌های ویدیویی سرگرم‌کننده قابل پخش در سیستم‌های سرگرمی تسلا چیز جدیدی نیستند، اما Passenger Play را می‌توان در حین حرکت خودرو نیز فعال کرد.

طبق گزارش NHTSA، این ویژگی سال گذشته اضافه شد و در حال حاضر در ۵۸۰ هزار وسیله نقلیه تسلا از سال ۲۰۱۷ در دسترس است. تمام مدل‌های فعلی در این تحقیق گنجانده شده‌اند که مشخص می‌کند آیا بازی ویدیویی در حین رانندگی باعث حواس‌پرتی راننده می‌شود یا خیر. شاید این سوال کمی مسخره به نظر برسد، اما توجه به این نکته مهم است که در گزارش NHTSA چیزی در مورد رانندگانی که بازی می‌کنند، ذکر نشده است. از آنجایی که این سیستم Passenger Play نام دارد، احتمالاً مسافر در حال لذت بردن از همه چیز است. اما آیا این به تنهایی می‌تواند باعث حواس پرتی راننده شود؟

در مورد رانندگان، وب‌سایت InsideEVs اشاره می‌کند که راه‌اندازی Passenger Play به معنای واقعی کلمه، شامل فشار دادن یک دکمه دیجیتال روی صفحه لمسی تسلا است که تأیید می‌کند شما مسافر هستید. مطمئنا این کاری است که راننده نیز می‌تواند به‌راحتی انجام دهد. بنابراین اینطور نیست که ما ویدیوهایی از دور زدن افراد از ویژگی‌های ایمنی نه تنها در خودروهای تسلا، بلکه در سایر خودروها را نیز ندیده باشیم.

در اینجا دست‌کم یکی از راننده‌های تسلا نگران حواس‌پرتی احتمالی از بازی در حین حرکت بود، زیرا همین موضوع باعث شد NHTSA تحقیقات خود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

اینکه آیا این تحقیقات منجر به این می‌شود که عملکرد Passenger Play حذف شود یا خیر، واضح است که در این مرحله مشخص نیست. با توجه به اینکه راننده چقدر راحت درگیر سیستم است، به نظر می‌رسد نوعی اقدام محتمل باشد؛ شاید پیاده سازی سیستم های اضافی برای تایید حضور یک مسافر در خودرو.

کد خبر 645238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha