این مطلب درباره نیسان آریای جدید و همه آنچه باید درباره آن بدانید، از تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات گرفته تا محدوده و زمان شارژ می‌پردازد.

تویوتا آریا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌سایت inverse، نیسان یکی از اولین خودروسازانی بود که بیش از یک دهه پیش خودرو برقی را با نسل اول Leaf عرضه کرد. اکنون تمام دانش خود را برای آریا به کار گرفته است، اولین خودرو از ۱۵ خودروی الکتریکی مختلف که نیسان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ عرضه کند.

نام این خودرو نیز از نام ایرانی آریا گرفته شده‌ است. پیش از این نیز نیسان از نام اقوام ایرانی برای نامگذاری محصولاتش استفاده کرده‌ است. این شرکت، شاسی‌بلند دیگری به نام قشقایی در محصولاتش دارد و رنو، شریک نیسان هم یکی از مدل‌هایش را قاجار نامیده‌ است.

آریای جدید که شروع قیمت آن از ۴۵۹۵۰ دلار است، با برد ۳۰۰ مایلی، یکی از خودروهای برقی با ظاهری بهتر است که در سال آینده عرضه می شود.

تاریخ عرضه نیسان آریا چه زمانی است؟

نیسان می‌گوید تحویل آریا در پاییز ۲۰۲۲ با مدل‌های FWD آغاز می‌شود و مدل‌های AWD بعداً عرضه خواهند شد.

قیمت و زمان عرضه نیسان جدید که نام ایرانی دارد

قیمت نیسان آریا چند است؟

سه سطح قیمت برای FWD Ariya و یک نسخه نهایی پلاتینیوم + AWD وجود دارد:

 ۴۵ هزار و ۹۵۰ دلار Ariya Venture + FWD 
۴۸ هزار و ۹۵۰ دلار Ariya Evolve+ FWD  
۵۳ هزار و ۴۵۰ دلار Ariya Premiere FWD 
۵۸ هزار و ۹۵۰ دلار Ariya Platinum+ e-۴ORCE AWD 

برد نیسان آریا چقدر است؟

نیسان می‌گوید برد تخمینی آریا بر اساس سطح تریم متفاوت خواهد بود (احتمالاً به دلیل وزن اضافی ناشی از افزودن فناوری‌ها و ویژگی‌های جدید)، با Venture+ FWD حدود ۳۰۰ مایل و Ariya AWD برد تخمینی ۲۶۵ مایل. هر دو گزینه Evolve+ و Premiere FWD تا ۲۸۵ مایل برد دارند.

مدت زمان شارژ نیسان آریا چقدر است؟

نیسان آریا باید امکان شارژ سریع DC با ۱۳۰ کیلووات را از طریق شارژر سریع CCS DC فراهم کند. آریا باید ۱۷۵ مایل برد را در حدود ۳۰ دقیقه اضافه کند. تمامی نسخه‌های آمریکایی آریا دارای باتری ۸۷ کیلووات ساعتی هستند.

اسب بخار و گشتاور نیسان آریا چقدر است؟

نسخه FWD آریا دارای ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ پوند فوت گشتاور است، در حالی که نسخه دوموتوره AWD آریا دارای قدرت اسپرت ۳۸۹ اسب بخار و گشتاور ۴۴۲ پوند فوت است.

قیمت و زمان عرضه نیسان جدید که نام ایرانی دارد

حداکثر سرعت چقدر است؟

نیسان در این مورد اطلاعاتی نداده است، اما نسخه AWD احتمالاً عملکردی نسبتاً عالی دارد. نیسان حتی پیشرانه را از آریا AWD خارج کرده و آن را در یک خودرو اسپرت تک‌سرنشینه گنجانده است.

آیا نیسان آریا خودران است؟

خیر، اما به سیستم کمک‌راننده ProPILOT Assist ۲.۰ که ترکیبی از کروز کنترل تطبیقی و کمک‌فرمان برای رانندگی در یک خط بدون دست است، مجهز است. 

آریا همچنین دارای سپر ایمنی ۳۶۰ نیسان است که شامل ویژگی‌هایی مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقطه کور و هشدار خروج از خط می‌شود.

آیا نیسان آریا اپل کارپلی و اندروید خودکار دارد؟

بله، نیسان آریا با اپل کارپلی بی‌سیم استاندارد و اندروید اتو سیمی عرضه می‌شود.

کد خبر 640991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha