شرکت سوبارو روز پنجشنبه از اولین خودرو تمام‌الکتریکی خود به نام سولتررا رونمایی کرد که نتیجه یک پروژه توسعه مشترک دو ساله با بزرگ‌ترین سهامدارش، تویوتاست.

سوبارو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از cnn، سوبارو از سولتررا Solterra، اولین خودرو تمام‌الکتریکی خود که با همراهی تویوتا ساخته شده است، رونمایی کرد.

عرضه خودرو اسپرت این شرکت در بحبوحه افزایش تقاضا برای خودروهای برقی صورت می‌گیرد، زیرا کشورهای سراسر جهان مقررات زیست‌محیطی را برای کاهش انتشار کربن تشدید می‌کنند. تویوتا ماه گذشته نسخه‌ای از خودرو الکتریکی باتری‌دار خود به نام bZ۴X را معرفی کرد.

تغییر تکنولوژی از موتورهای احتراق داخلی برای خودروسازان کوچک‌تر مانند سوبارو که کمتر قادر به تامین هزینه توسعه گران‌قیمت خودروهای برقی هستند، با چالش روبه‌رو می‌شود. در عین حال، این فرصتی است برای خودروسازان سطح بالا، مانند تویوتا، تا رقبای کوچک‌تر را به هم نزدیک‌ کنند.

تومومی ناکامورا، مدیرعامل سوبارو در جریان رویداد رونمایی گفت: بازار خودروهای برقی هنوز به رشد لازم نرسیده است، بنابراین ما با توسعه همکاری خود با تویوتا به این نیاز پاسخ خواهیم داد.

او گفت که فعلاً سولتررا توسط تویوتا در ژاپن ساخته خواهد شد و سوبارو ممکن است تولید را به بازار اصلی خود، یعنی ایالات متحده منتقل کند، زمانی که حجم فروش کافی داشته باشد.

تویوتا با اینکه پیشگام خودروهای الکتریکی هیبریدی است اما دیر وارد بازار خودروهای کاملا برقی شده است. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ خط تولیدی متشکل از ۱۵ مدل خودرو الکتریکی باتری‌دار داشته باشد. همچنین در دهه آینده ۱۳.۵ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید باتری خودروهایش هزینه خواهد کرد.

فروش خودرو در سوبارو کمتر از یک‌دهم فروش خودرو در تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر حجم تولید است.

سوبارو در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این خودرو دارای برد حرکتی ۵۳۰ کیلومتری (۳۲۹ مایل) است، در حالی که نسخه چهارچرخ متحرک می‌تواند با یک‌بار شارژ ۴۶۰ کیلومتر را طی کند.

تویوتا مالک یک‌پنجم سوبارو است و ۵ درصد از سهام مزدا موتور را در اختیار دارد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱۳ وسیله نقلیه الکتریکی را روانه بازار کند، از جمله خودروهای هیبریدی و خودروهای الکتریکی باتری‌دار که از فناوری تویوتا استفاده می‌کنند.

کد خبر 637286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha