یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

شرکت خودروسازی «فارنووا اتومیتیو» با رونمایی از جدیدترین ابر خودروی خود، مدعی برجای گذاردن شتاب صفر تا صد جهان شد.

فارنووا

به گزارش همهشری آنلاین و به نقل از وب‌سایت «کارنیوز چاینا»، این ابرخودرو که «اوتلو» نام دارد، با پیشرانه ۱۸۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۲هزار نیوتن متری، در زمان خیره‌کننده ۱.۸ ثانیه سرعت‌اش از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تصاویر | خودروی چینی، رکوددار شتاب در دنیا

رکوردی که هیچ خودرویی تاکنون به آن دست پیدا نکرده است. البته این ادعا هنوز بر روی زمین امتحان نشده و همه چیز فعلا بر روی کاغذ قرار دارد، ولی مهندسان این کارخانه می‌گویند که ابرخودرویی که ساخته‌اند، چنین توانایی را دارد. همچنین گفته شده که حداکثر سرعت اوتلو به ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت این خودرو تقریبا ۲۸۸ هزار دلار برآورد شده است.

تصاویر | خودروی چینی، رکوددار شتاب در دنیا

«فارنوا اتومیتیو» شرکتی است که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر شنژن استان گوانگدونگ قرار دارد. این شرکت قرارداد همکاری استراتژیک با کوانتو موتورز پکن، سازنده خودروهای اسپورت برقی دارد؛ شرکتی که با خودروی کی۵۰ خود مشهور شد، اما در حال حاضر هیچ خودرویی تولید نمی‌کند. فارنووا و کیانتو کارخانه جدیدی را در شهر چانگده در استان هونان راه‌اندازی می‌کنند. در این میان باید به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که اوتلو بر اساس پلتفرم کی۵۰ ساخته شده است.

تصاویر | خودروی چینی، رکوددار شتاب در دنیا

اوتلو دو موتور الکتریکی دارد که هر دو روی هم ۱۸۱۰ اسب بخار را تولید می‌کنند. باتری‌های این ابرخودرو با ظرفیت ۷۵ کیلووات ساعت به گفته سازندگان قادر است با یک بار شارژ کامل، این وسیله نقلیه را تا ۶۰۰ کیلومتر مسافت راه ببرد.

کد خبر 630150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    تسلا که یک ثانیه هستش