ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا، روز جمعه گفت که سایبرتراک موردانتظار این سازنده خودروهای الکتریکی با یک نوع چهارموتوره رده بالا عرضه خواهد شد.

سایبرتراک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، ماسک در توییتی گفت: تولید اولیه نسخه چهارموتوره با کنترل گشتاور واکنش مستقل و فوق سریع هر چرخ خواهد بود.

ماسک که این وانت برقی را «ارابه دیوانه فناوری» می‌نامد، گفت که سایبرتراک دارای فرمان چرخ‌های جلو و عقب است که نه‌فقط مانند یک تانک می‌چرخد، بلکه می‌تواند مانند یک خرچنگ به صورت مورب حرکت کند.

این وسیله نقلیه با وانت‌بارهایی مانند هامر الکتریکی GMC، فورد F-۱۵۰ لایتنینگ و R۱T ریوین رقابت خواهد کرد. از این میان، R۱T توسط چهار موتور مجزا هدایت می‌شود که هر چهار چرخ را به حرکت درمی‌آورند و هامر GMC می‌تواند به صورت مورب حرکت کند.

ایلان ماسک سایبرتراک چهارموتوره می‌سازد | زمان عرضه این خودرو غول‌پیکر
 پوشش قسمت بار این وانت، حالت کرکره‌ای دارد و بدون نیاز به صرف انرژی زیادی، می‌توان آن را به سمت بالا جمع کرد و در قسمت بالای شیشه عقب جا داد

وانت تسلا که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، از فولاد ضدزنگ ساخته شده است و ماسک اعلام کرده است که چندصدهزار سفارش برای سایبرتراک دریافت کرده است.

ماسک گفت که به‌روزرسانی‌هایی در مورد نقشه راه محصول ارائه خواهد کرد. انتظار می‌رود تولید سایبرتراک از سال آینده آغاز شود و در سال ۲۰۲۳ به تولید انبوه برسد.

ایلان ماسک سایبرتراک چهارموتوره می‌سازد | زمان عرضه این خودرو غول‌پیکر
نمای داخلی سایبرتراک

شرکت تسلا تاکنون از بحران بزرگ ناشی از مشکلات زنجیره تامین و کمبود جهانی نیمه‌هادی جلوگیری کرده است، مسائلی که به خودروسازان قدیمی آسیب رسانده است.

کد خبر 641412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha