چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

کشمش سیاه، یک خوردنی سالم و مفید به خصوص برای فصل زمستان است زیرا نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه برای کنترل سطح کلسترول و فشارخون نیز موثر است.

Raisins - کشمش سیاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کشمش سیاه، یک خوردنی سالم و مفید به‌خصوص برای فصل زمستان است زیرا نه‌تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه برای کنترل سطح کلسترول و فشارخون نیز موثر است.

در ماه‌های سرد سال اغلب افراد در طول روز ممکن است به دفعات بیشتری احساس گرسنگی کنند و از این رو اگر به دنبال میان‌وعده‌ای سالم و شیرین برای کنترل اشتها در بین وعده‌های غذایی در طول فصل سرما هستید، کشمش سیاه گزینه مناسبی است زیرا نه تنها باعث می‌شود فرد برای مدت طولانی گرسنه نشود و وزن کاهش پیدا کند، بلکه باعث می شود سطح کلسترول و فشار خون نیز تحت کنترل باقی بماند.

خیساندن کشمش سیاه در آب فواید آن‌ را چند برابر می‌کند زیرا باعث افزایش خواص آنتی‌اکسیدانی آن می‌شود.

یک میان‌وعده سالم و پرخاصیت برای فصل سرما

روزنامه «هندوستان تایمز» در این مطلب به شرح مختصرِ برخی از خواص کشمش سیاه برای سلامتی پرداخته است:

پیشگیری از پوکی استخوان: کشمش سیاه به غیر از پتاسیم دارای مقادیر بسیار بالایی کلسیم است که آن را به یک ماده غذایی ضروری و مفید برای استخوان‌ها تبدیل می‌کند. طبق مطالعات انجام شده، ریزمغذی‌های موجود در کشمش سیاه به جلوگیری از شروع پوکی استخوان کمک می‌کند.

جلوگیری از سفید شدن و ریزش مو: به افرادی که در فصل سرما با مشکلاتی مانند خشکی و شکنندگی تارهای مو مواجه هستند، توصیه می‌شود که روزانه کشمش سیاه مصرف کنند. این خوراکی حاوی آهن و همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین C است که جذب سریع مواد معدنی را تسهیل و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت موها را تامین می‌کند.

کنترل فشار خون: کشمش سیاه می‌تواند تسکین دهنده علائم فشار خون باشد. سطح بالای پتاسیم موجود در کشمش به کاهش سدیم از خون و کنترل فشار خون کمک می‌کند.

رفع یبوست: کشمش سیاه دارای مقادیر زیادی فیبر خوراکی است که مانع از بروز مشکل یبوست می‌شود.

پیشگیری از کم‌خونی: به افراد مبتلا به کم خونی نیز توصیه می‌شود به طور منظم از این خوراکی مصرف کنند زیرا دارای میزان بالایی آهن است.

کد خبر 640322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha