یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی: گرچه هنوز نهادهای بررسی کننده ناکامی پکن با گذشت بیش از 3 هفته از پایان المپیک گزارش‌های خود را نهایی نکرده‌اند اما نامه رئیس‌جمهوری به محمد علی‌آبادی و دستور تشکیل کمیته‌ای برای بررسی آنچه در المپیک بیست و نهم برای ورزش ایران رخ داد با تاکید روز پنجشنبه در کنفرانس خبری نشان از عزم جدی برای بررسی ناکامی المپیک پکن بود.

در همین راستا شنیده می‌شود که سازمان ورزش در جلسات متعددی با رؤسای فدراسیون‌های المپیکی با آنها در مورد نتایج کسب شده ورزشکاران گفت‌و‌گوهای بسیار جدی داشته است؛ جلساتی که به گفته یکی از رؤسای فدراسیون‌ها گاهی تا پایان روز در دفتر کیومرث هاشمی یا محمد علی‌آبادی به درازا کشیده می‌شود.

این جلسات پس از آن صورت گرفت که کیومرث هاشمی و علی رغبتی گزارش‌هایی از نحوه آماده‌سازی و روند تمرینات ونظارت بر کار ورزشکاران را برای بررسی ناکامی المپیک پکن تهیه کرده بودند.

بهرام افشارزاده، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که فدراسیون‌اش در نوبت حضور در این جلسات است با اشاره به تشکیل این نشست برای بررسی نتایج وزنه‌برداری می گوید: «ما هم به چنین نشست‌هایی دعوت شده‌ایم که در آن حضور پیدا خواهیم کرد.»وی به گزارش فدراسیون وزنه‌برداری در مورد حضور در المپیک اشاره کرد و ادامه داد: «گزارش ما در مورد روند آماده‌سازی و حضور تیم‌ملی وزنه‌برداری در المپیک آماده است.»

مصطفی کریمی اما از جمله رؤسای فدراسیون‌هایی است که در این جلسه حضور داشته و توضیحات خود را در مورد دو و میدانی در المپیک ارائه داده است.وی در این مورد می‌گوید: «این جلسات فرصت خوبی برای فدراسیون‌هایی است که برای رشد خود برنامه دارند. فدراسیون دو و میدانی با توجه به رشدی که در 2سال اخیر داشته و حضور حداکثری ورزشکارانش در المپیک به طبع سیاست‌های ورزش کشور دارای برنامه‌هایی است که در این جلسات آنها بررسی می‌شوند و نکات لازم گفته می‌شود.»

رئیس فدراسیون دو‌و‌میدانی اما به جلسه‌ای که این فدراسیون در آن شرکت کرد، اشاره می‌کند و می‌گوید: «فدراسیون ما یک عملکردی در مسابقات المپیک داشت. عملکردی که برگرفته از حضور 6 ورزشکار دو‌ومیدانی‌کار در این مسابقات بود. ما از برنامه‌ها و عملکرد خودمان دفاع کردیم ضمن اینکه معتقدیم این نهادهای رسمی ورزش هستند که باید ارزیابی‌های خود را انجام دهند.»

وی ادامه داد: «گروهی از ورزشکاران ما عملکرد خوبی داشتند و گروهی هم  حتی
 به حد نصاب‌های خود نرسیدند. ما پیش‌بینی کرده بودیم که حدادی مدال می‌آورد  اما این اتفاق نیفتاد. در پرتاب وزنه هم عملکرد بدی داشتیم و این را قبول داریم. به هر حال اینها بررسی می‌شوند و در گزارش نهایی سازمان ورزش که منتشر خواهد شد، منعکس می‌شود.» 

وزارت ورزش برای پاسخگو شدن رئیس سازمان

در کنار بررسی‌های سازمان ورزش و گزارش عملکرد کاروان ایران در المپیک، در ادامه تلاش‌هایی برای پاسخگو کردن رئیس سازمان ورزش‌، یک عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: «برای کار کارشناسی، طرح تشکیل وزارت ورزش و رفاه به مرکز پژوهش‌های مجلس فرستاده شده است.»

مقداد نجف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از طرح تشکیل وزارت ورزش و رفاه، با بیان این مطلب افزود: «نمایندگان همچنان بر تشکیل وزارت ورزش و رفاه تاکید دارند و تاکنون این طرح 139 امضا داشته است.»

نماینده‌ مردم بابلسر در خانه‌ ملت، تصریح کرد: «مرکز پژوهش‌های مجلس مشغول بررسی این طرح است تا محاسن و معایب آن را  اعلام کند. در رابطه با بحث اختیارات در این خصوص، کاملا اختیار قانونگذاری هم با مجلس است.»

این نماینده‌ مجلس، با اشاره به انتقاد برخی مسئولان ورزشی در خصوص دارای
وزارتخانه شدن بخش ورزش و این‌که با هر نتیجه نگرفتنی مسئولان امر ورزش برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده شوند، گفت: «اگر معنای این مسئله این است که به سازمان و تشکیلاتی جهت اصلاح تذکر داده نشود، این حرف درستی نیست.» وی ادامه داد: «تاکنون مشاهده کرده‌ایم این تذکرات و مشورت‌ها از سوی مجلس به تشکیلات دولتی جهت بهبود روش‌ها و اصلاح آن تشکیلات بوده و همواره هم تاثیر مثبت خود را نشان داده است. در واقع معنای این مسئله این است که ما جز بهبود، اصلاح و جنبه‌های مثبت، نظر دیگری نداریم.»

گزارش دادکان در مورد ناکامی پکن

محمد دادکان که چند ماهی است سکوت اختیار کرده و به‌عنوان یک ناظر تحولات ورزش را نگاه می‌کند، اعلام کرد که به زودی نامه‌ای را درخصوص ورزش کشور و حضور کاروان ایران در المپیک پکن منتشر خواهد کرد. محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به نامه محمود احمدی‌نژاد در رابطه با بررسی علل شکست کاروان ایران در بازی‌های المپیک پکن به ایسنا می‌گوید که بنا به تقاضای رئیس جمهور به زودی طی نامه‌ای درخصوص اتفاق‌های ورزش، سازمان تربیت بدنی، کمیته‌ ملی المپیک و عملکرد ایران در بازی‌های المپیک 8002 پکن مطالبی را بیان خواهم کرد. این وعده در گفتنی است که پیش از این دادکان به دلیل برکناری‌اش از فوتبال بی‌پرواترین انتقادات را متوجه سازمان ورزش کرده بود.

کد خبر 63914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز