سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

رئیس فدراسیون پزشکی - ورزشی گفت: «ورزشکاران اعزامی به پکن آسیب‌دیدگی چشم‌گیری نداشتند که مانع موفقیت آنها شود، نداشتن روحیه و انگیزه موجب نتایج ضعیف کاروان ایران شد.»

کرم‌الله علیمرادی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح فعالیت‌های این فدراسیون درمورد بازی‌های المپیک پکن گفت: «کلیه‌ ورزشکاران قبل از اعزام تحت معاینات پزشکی بودند و براساس تست‌های انجام شده به جرات می‌توانم بگویم هیچ ورزشکاری از لحاظ آسیب‌دیدگی مانعی برای حضور موفق در مسابقات نداشته و پرونده‌های محرمانه همه‌ ورزشکاران موجود است.»

وی تاکید کرد: «طبیعی است وقتی یک ورزشکار که چهار سال روی او کار شده به راحتی شکست می‌خورد مسئولان به دنبال توجیه باشند. ما وظیفه‌ خود را به نحو احسن انجام داده‌ایم. احسان حدادی قبل از اعزام در 5 مرحله مسابقه در 5 کشور شرکت کرد و خوب هم درخشید و مورد توجه قرار گرفت.» رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: «بنابه گفته‌ غیاثی حدادی بعد از این مسابقات با وزنه‌ 5 کیلویی تمرین می‌کرد و این می‌تواند دلیلی بر این موضوع باشد که حدادی دچار بیش تمرینی شده است.

بعد از آسیب‌دیدگی، احسان سریعاً توسط تیم پزشکی و متخصصان کارکشته معاینه شد و درمان را شروع کردیم. یک فیزیوتراپ مستقیماً وضعیت حدادی را زیرنظر داشت و وضعیت وی روز به روز بهتر می‌شد. به طوری که توانست 91 مردادماه و قبل از اعزام 76 متر پرتاب کند.»

وی تصریح کرد: «شرایط احسان در پکن از نظر روحیه مناسب به نظر نمی‌رسید و به نظرم می‌آید که شرایط روحی دلیل اصلی باخت حدادی باشد نه آسیب‌دیدگی.

همه‌ ورزشکاران پرونده دارند. ما از همه‌ آنها تست‌های قلب و عروق، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، تغذیه و آزمایشات روتین گرفتیم.»

علیمرادی به کاهش وزن‌های بدون برنامه، مدیریت، تخصص و تجربه اشاره و بیان کرد: «متاسفم در حالی که فدراسیون پزشکی – ورزشی متولی آموزش است برای این کار با مسئولین آن مشورت نمی‌شود. شب قبل از مسابقه، سوریان یک و نیم، دو کیلو کم می‌کند و تا بخواهد به حالت اولیه برگردد به یک پروسه‌ 42 تا 84 ساعته نیاز دارد، با این حال قطعاً معلوم است که در کشتی سوم کم می‌آورد.»

وی در پاسخ به این سئوال که چرا شما به عنوان متولی تیم پزشکی جلوی این کار را نگرفتید، گفت: «من به عنوان مسئول دو هفته بعد از شروع بازی‌ها به پکن رفتم و به سختی به دهکده راه یافتم. کاهش وزن‌های خودسرانه قدرت بدنی ورزشکارهای ما را پایین آورد.»

کد خبر 61627

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز