یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

گروه ورزشی: جلسه رئیس سازمان ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک در مجلس شورای اسلامی گرچه با حواشی‌های زیادی مطرح بود اما به گفته نمایندگان مجلس پس از آن و در گفت‌وگوهای رسانه‌ای هیچگاه نتوانست توقعات نمایندگان مردم در خانه ملت را برآورده کند.

 آنجا که برخی نمایندگان مجلس از جمله مقداد نجف‌نژاد به شدت به انتقاد از سازمان ورزش و سیاست‌های المپیکی آن پرداختند. در این میان سیدجلال یحیی‌زاده کمیته تربیت‌بدنی مجلس شورای اسلامی که از طراحان اصلی برگزاری جلسه ناکامی المپیک پکن بود، در گفت‌وگو با همشهری برخی از ابهامات جلسه را مطرح و ضمن اینکه از مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون فرهنگی خبر می‌دهد طی آن باید گزارشی از ناکامی المپیک پکن را نیز در صحن علنی قرائت کند.

  • آقای یحیی‌زاده در گفت‌وگویی نتیجه جلسه مجلس با مسئولان ورزش را با عنوان پاسکاری مسئولیت شکست در المپیک عنوان کرده بودید.

البته این شوخی بود. هرچه بازیکنان تیم‌های فوتبال ما ضعف‌های اساسی در پاسکاری دارند، مسئولین ورزش در مسئولیت‌ نپذیرفتن در ناکامی‌ها ظاهراً خیلی موفق عمل می‌کنند. در جلسه 3 ساعتی مجلس با مسئولین آنچه نمایان بود عدم مسئولیت‌پذیری آقایان بود.

  • یعنی کسی ناکامی المپیک را به گردن نگرفت؟

آقای علی‌آبادی می‌گفتند که طبق قانونی که در مجلس تصویب شده است نتایج المپیک هیچ ارتباطی با سازمان ورزش ندارد و کمیته ملی المپیک مسئول است.آقای قراخانلو هم مودبانه پاسخ گفت که طبق ساختار ورزش کمیته هیچ دخل و تصرفی در برنامه‌ها و سیاست‌گذاری فدراسیون‌ها ندارد ضمن اینکه عزل و نصب رؤسای فدراسیون‌ها با سازمان است. نتیجه اینکه دوستان از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردند.

  • شما هم در این جلسه به نتیجه‌ای نرسیدید؟

این جلسه پیش‌نیازی برای جلسه بزرگتر و مهمتری در مجلس بود. ما با یک سری واقعیت‌ها روبه‌رو هستیم که با توجه به نص قانون مجلس ناظر بر این اموراست. به هر حال اگر تشخیص دهیم چه کسانی مسئول هستند مجلس آنها را معرفی می‌کند و به افکار عمومی اعلام می‌کنیم.

  • آقای یحیی‌زاده به نظر می‌رسد گروهی از نمایندگان مجلس که از میان رؤسای فدراسیون‌ها هستند به دفاع از سازمان می‌پردازند.

با این حرف شما موافق هستم. برخی از نمایندگان مجلس که به شکلی خودشان در فدراسیون‌های ورزشی حضور دارند به نوعی به سازمان ورزش و کمیته کمک می‌کنند تا زیر سئوال نروند. به هرحال این دوستان زیرکانه در حال دفاع از عملکرد سازمان ورزش هستند.

  • این مانع کار شما نمی‌شود.

به هرحال مجلس کار خودش را می‌کند. البته برخی از دوستان در المپیک نمره قبولی گرفتند اما به هر حال در حال تلطیف شرایط هستند.

  • آیا مجلس توصیه‌ای در مورد برکناری فرد خاصی از مقصران ناکامی پکن نداشت؟

آنچه در جلسه به طور خاص مشهود بود اینکه دوستان به اتفاق آراء معتقد بودند که کشتی در المپیک ناکام بوده و باید آنها مسئولیت را بپذیرند. مجلس به طور ارگانیک نمی‌تواند کسی را برکنار کند. عاقلانه‌اش این است که ما گزارش خود را به مسئولین اجرایی ارسال کنیم و آنها تصمیم بگیرند.

  • مجلس اما نسبت به جلسه با مسئولین ورزش قانع نشده است.

بله. گفتم که این جلسه مقدماتی بود و آقای علی‌آبادی برای پارالمپیک در پکن هستند و قرار شد پس از بازگشت جلسه اصلی را برگزار کنیم. ریاست محترم مجلس شورای اسلامی هم کمیسیون فرهنگی را مأمور کرد تا گزارشی از ناکامی المپیک تهیه کند.

  • این گزارش کی منتشر می‌شود؟

آقای حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی، از ما به عنوان کمیته تخصصی درخواست کرده تا در جلسه کمیسیون به طور جدی حضور داشته باشیم ما هم گزارش خود را تهیه می‌کنیم و
به صورت گزارش مبسوط یا شفاهی در صحن علنی خوانده می‌شود.

کد خبر 62673

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز