شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس گروه چریکی راه درخشان ضمن آنکه تسلیم شدن را رد کرد، خواستار برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با دولت پرو شد.

به گزارش بی بی سی، مردی که خود را رفیق(نامی که کمونیست‌ها همقطاران خود را با آن لفظ صدا می‌کنند) ارتمیو می‌نامید در گفت و گویی رادیویی اعلام کرد که گروه چپگرای راه درخشان هیچگاه سلاح‌های خود را بر زمین نخواهد گذاشت.

فیلومنو سرون که با نام مستعار رفیق فیلومنو هدایت گروه راه درخشان را عهده دار است، در اولین گفت وگوی رادیوی خود طی دو سال اخیر به رادیو "لوس" در اوکایاکو در منطقه اوانکو، منطقه‌ای که گروه راه درخشان در آن مستقر هستند، گفت که چریک‌های  عضو راه درخشان اولتیماتوم صادره از سوی رئیس پلیس ملی پرو مبنی بر تسلیم کردن خود را نمی‌پذیرند.

او افزود: ما همچنان بر یک راه حل سیاسی تاکید می‌ورزیم. برای رسیدن به این راه حل سیاسی به عفو عمومی و آشتیب ملی نیاز داریم.

رئیس گروه راه درخشان در ادامه مصاحبه خود افزود: ما هیچگاه سلاح‌هایمان را تحویل نمی‌دهیم و تسلیم نخواهیم شد.اساسا چرا ما باید تسلیم شویم.

وزارت دفاع پرو با اعلام اینکه شواهد و مدارک کافی دال بر واقعی بودن این گفت و گوی رادیویی وجود ندارد، از اظهار نظر درباره این گفت وگویی رادیویی خودداری کرد.

به اعتقاد کارشناسان آنچه امروز آن را به عنوان راه درخشان می‌شناسند بخش کوچکی از از این تشکیلات سابق بر این رعب آور چریکی است. به باور تحلیل گران، اکنون این گروه در حدود 150 عضو دارد و دیگر تهدیدی علیه امنیت ملی پرو محسوب نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، با وجود آنکه اعضای گروه راه درخشان طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از نیرو‌های پلیس و ماموران مبارزه با مواد مخدر را به قتل رسانده‌اند، این گروه دیگر از گستردگی سابق خود بر خوردار نیست، راه درخشان در سال‌های دهه‌های 1980 و 1990 با در اختیار داشتن نفرات زیاد و تشکیلات منسجم رویای برپایی یک حکومت کمونیستی در پرو را در سر می‌پروراند.گفته می‌شود در جریان نبرد اعضای این گروه با دولت مرکزی پرو تا کنون 70 هزار نفر کشته شده‌اند.

کد خبر 63871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز