یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورشیان مائویست مو سوم به راه درخشان در پرو متهم به کشتن 13 سرباز ارتش این کشور شدند.

به گزارش الجزیره، وزیر دفاع پرو روز شنبه 11 آوریل با اعلام خبر این حمله گفت: به دلیل مشکلات ارتباطی در این منطقه جنگلی دورافتاده گزارش‌ها درباره این حمله با تاخیر به دستمان رسید. نیرو‌های ارتش پرو در استان ایاکوچو واقع در جنوب شرقی پرو در حال مبارزه با قاچاقچیان کوکائین هستند.

فلورس ارائوس افزود: این حمله با استفاده از دینامیت و تعدادی نارنجک در روز پنجشنبه 9 آوریل انجام گرفته است. در این حمله یک ستوان، یک افسر ارشد دیگر و 11 سرباز کشته شدند.

ساعاتی پیش از این حادثه در حمله جداگانه دیگری که علیه یک گشت نظامی در همان منطقه انجام گرفت یک سرباز کشته و 4 نفر دیگر مجروح شده بودند.

به گفته مقامات امنیتی پرو عوامل شرکت کننده در این حمله از عناصر مظنون به عضویت در گروه چریکی راه درخشان هستند. این مقامات گروه راه درخشان را به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر و استفاده از سود حاصله از آن در راه اهداف گروه متهم کرده است.

یئوده سیمون نخست وزیر پرو حملات روز پنجشنبه را واکنشی نامیدانه از سوی گروه راه درخشان نسبت به پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح در دره اپوریماک انه در استان ایاکوچو توصیف کرده است.

گروه راه درخشان پس از دستگیری رئیس این گروه در اوائل دهه 1990، از فعالیت‌های نظامی خود علیه دولت پرو به میزان قابل توجهی کاست. پیش از آن گروه راه درخشان طی دهه 1980 و اوائل دهه 1990 تلاش داشت از طریق نبرد مسلحانه دولت پرو را سرنگون و دولتی با حاکمیت حزب کمونیست را جایگزین آن کند.

با این حال برخی از اعضای این گروه همچنان فعال هستند و اخیرا بر شدت حملات خود در مناطقی که مزارع کوکا در آن واقع شده، افزوده‌اند.

کد خبر 78824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز