هفته‌نامه‌ی دوچرخه: مراسم بزرگداشت کتاب و کتاب‌خوانی در کتاب‌خانه‌ی تازه‌ تأسیس روستای دبگزان، از توابع شهرستان لاشار در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در بزرگداشت آگاهي

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه،‌در این مراسم صمیمی که به همت اهالی روستا، خیرین همراه و مسئول عاشق این کتاب‌خانه، «زاهد آهورانی» برپا بود، کودکان و نوجوانان روستای دبگزان و روستاهای اطراف، در محیط کتاب‌خانه‌ی روستا، دور هم جمع شدند و این هفته را ارج نهادند.

ابتدا بچه‌ها این روز را به هم تبریک گفتند. سپس دو نوجوان، خلاصه‌ی دو کتاب قصه را برای بچه‌ها بازگو کردند. اجرای نمایش، بخش دیگری از مراسم بود که بچه‌ها از آن استقبال کردند. در پایان نیز، بچه‌ها با محور کتاب و کتاب‌خوانی،‌ نقاشی کشیدند و کاردستی درست کردند و خندیدند! به گفته‌ی آهورانی، برنامه‌ی ویژه‌ی کتاب‌خوانی در روزهای باقیمانده از هفته‌ی کتاب در این کتاب‌خانه ادامه دارد.

شایان ذکر است تأسیس این کتاب‌خانه، از یک نذر فرهنگی آغاز شد. اهالی روستا زمینی را برای تأسیس کتاب‌خانه‌ی روستایی وقف کردند. خانواده‌ی سرخوش، از اهالی روستا به یاد فرزند عزیزشان «داود سرخوش» هزینه‌ی ساخت بنای کتاب‌خانه‌ی روستایی را تقبل کردند و خانواده‌ی آزادمردی پر تلاش به نام ابراهیم شریفی، به یاد پدرشان، از شهر اصفهان، کتاب‌های کتاب‌خانه را اهدا کردند.

البته از همت عالی گروه تجهیز کتاب‌خانه‌های روستایی «بهار» از تهران و شاعر نازنین توانای گروه سنی نوجوان، «عباسعلی سپاهی یونسی» و «گروه کارهای خوب» از شهر مشهد هم نباید گذشت. در این میان، از تلاش‌های مرد عاشق کتاب، زاهد آهورانی هم نباید چشم پوشید که زحمت اصلی ساخت، پیگیری‌ها و اداره‌ی کتاب‌خانه را بر عهده گرفت تا بچه‌های روستای دبگزان هم از مطالعه‌ی کتاب‌های گروه سنی خودشان لذت ببرند و در کوران آگاهی قرار گیرند.

هفته‌نامه‌ی دوچرخه، دست همه‌ی انسان‌های پاک‌دل را می‌بوسد که در این مسیر خیر، قدم گذاشتند و باعث رشد افکار و اندیشه‌های کودکان و نوجوانان سرزمینمان شدند.

کد خبر 637789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha