مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

ماموریت آرتمیس ناسا که قرار بود تا سال ۲۰۲۴ به انجام برسد به تعویق افتاده و تا سال ۲۰۲۵ انجام نخواهد شد.

سفر به ماه

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ‌سی‌نت، ناسا ارسال انسان به ماه را به تعویق انداخت. بیل نلسون، رئیس ناسا در طول یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه ۹ نوامبر(۱۸ آبان) اعلام کرد که این سفر تا سال ۲۰۲۵ انجام نخواهد گرفت.

این محدوده زمانی که توسط دونالد ترامپ تعیین شده بود محقق نمی‌شود و انسان‌ها در سال ۲۰۲۴ پا بر قمر زمین نخواهند گذاشت.

نلسون در تماسی تلفنی با خبرنگاران گفت: برای من واضح است که این آژانس نیاز به تغییرات اساسی دارد.

نلسون می‌گوید که ماموریت آرتمیس ۲ که قرار است فضانوردان را بدون فرود به نزدیکی سطح ماه ببرد زودتر از ماه مه ۲۰۲۴ انجام نخواهد شد. ماموریت آرتمیس ۳ نیز که اولین ماموریتی است که پس از سال‌ها فضانوردان را به سطح ماه می‌رساند زودتر از سال ۲۰۲۵ انجام نخواهد شد.

اولین سوغاتی سفر انسان به ماه ؛ در دسترس کاربران موبایل

این آژانس فضایی خاطرنشان کرد که ناسا هفت ماه از زمان خود را درگیر دعوی قضایی بوده است. او به شکایت‌های شرکت بلواوریجین و "داینتیکس" پس از آن که شرکت اسپیس‌ایکس به تنهایی برای انجام ماموریت آرتمیس انتخاب شد، اشاره کرد.

او همچنین به زمانی که در نتیجه‌ی همه‌گیری کووید-۱۹ از دست دادند اشاره کرد و افزود رسیدن به ماه تا سال ۲۰۲۴ از نظر فنی آسان نبود.

اگرچه ناسا در پی شکایت بلواوریجین، کار با شرکت اسپیس‌ایکس را به حالت تعلیق در آورد اما این شرکت ساخت نسل بعدی فضاپیماهای خود را در تگزاس ادامه داد. شکایت شرکت بلواوریجین هفته گذشته رد شد و ناسا اعلام کرد که کار خود را با اسپیس‌ایکس ادامه می‌دهد.

از زمانی که انسان پا بر کره ماه گذاشته است تقریبا نیم قرن می‌گذرد. ناسا قصد دارد در ماموریت آرتمیس اولین زن را به ماه بفرستد و همچنین در تلاش است اولین انسان را به مریخ برساند.

فضاپیمای استارشیپ در حال حاضر منتظر دریافت مجوز از اداره هوانوردی فدرال برای انجام اولین ماموریت مداری است که قرار است از تگزاس به هاوایی انجام شود.

کد خبر 636850
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha