«محمد کاظمی» سال‌هاست وقت و انرژی خود را در خیابان پاسدار گمنام برای خدمت به افراد کم‌توان گذاشته و در مجموعه رعد شرق پذیرای جمعی از معلولان است.

پرديس مهر

این کارآفرین پیشکسوت می‌گوید: «حدود ۴ هزار توان‌یاب در منطقه ۱۴ زندگی می‌کنند که بیش از ۶۰‌درصد آنها کم‌توان ذهنی هستند و ما در این مرکز هنرهای منبت‌کاری، معرق، چرم‌دوزی، سرامیک، پیکرتراشی، مهارت‌های زندگی، مفاهیم قرآنی، قصه‌نویسی، تئاتر، مثنوی‌خوانی آموزش می‌دهیم و هنرجوهای کم‌توان بعد از پایان دوره مهارت‌آموزی می‌توانند به‌طور مستقل فعالیت کنند.

خیلی از آنها حتی به مرحله درآمدزایی هم رسیده‌اند.» از قانون‌های مرکز رعد این است که فقط توانیابان جسمی – حرکتی در آنجا حضور پیدا کنند اما کاظمی شرایط آموزش برای کم‌توان‌های ذهنی را هم در مجموعه شرق فراهم کرده‌است. او می‌افزاید: «اگر برای فراغت افراد کم‌توان ذهنی برنامه‌ریزی نشود، دچار سرخوردگی و افسردگی می‌شوند. من هم سعی کردم شرایطی را فراهم کنم که آنها انرژی خود را در راه درست هزینه کنند. نزدیک به ۷۰ توانیاب در مجموعه رعد شرق مشغول مهارت‌آموزی هستند که البته در شرایط کرونا به دلیل حفظ سلامت‌شان حضور پررنگی نداشته‌اند.» 
 

کد خبر 635168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha