مرکز جدید نگهداری، درمان و اشتغال زنان آسیب‌دیده با عنوان «طراوت زندگی» با هدف حمایت از زنان آسیب دیده فعالیت خود را آغاز کرد.

طراوت زندگي در شرق پايتخت

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد: مراسم افتتاح و بهره‌برداری نخستین مرکز نگهداری، درمان و اشتغال بانوان (معتادان متجاهر) همزمان با ولادت حضرت محمد(ص) با حضور جمعی از مسئولان از جمله سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران، «محمدرضا جوادی یگانه» معاون امور فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران، «سید مالک حسینی» رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و «مرتضی رحمان‌زاده» شهردار منطقه۱۳ برگزار شد.  

مرکز «طراوت زندگی» با همکاری مشترک شهرداری تهران و سپاه حضرت محمد(ص) افتتاح شد. سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در همکاری مشترک با معاونت اجتماعی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و با هدف انجام مسئولیت اجتماعی، این مرکز را در شهر تهران راه‌اندازی کردند. 

  • نخستین مرکز بهاران ویژه بانوان

این مرکز برای نخستین بار در شهر تهران به‌عنوان مرکز بهاران ویژه بانوان معتاد بهبودیافته فعالیتش را آغاز کرده است و در محدوده شهرداری منطقه۱۳ قرار دارد. ساختمان مرکز طراوت زندگی در سه طبقه ساخته شده است و پذیرای بانوان معتاد متجاهر برای درمان، مهارت‌آموزی و بازتوانی خواهد بود. همچنین در این مرکز شرایط حرفه‌آموزی به این بانوان پیش‌بینی شده است تا پس از ترک اعتیاد و بهبودی کامل و ترخیص، شرایط اشتغال برای آنها فراهم باشد. علاوه براینها ارائه خدمات روان‌شناختی و تلاش برای آماده‌سازی این افراد برای بازگشت به جامعه پیگیری خواهد شد. 

  • درمان و بازتوانی زنان معتاد

سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران در حاشیه این مراسم اعلام کرد: «تلاش می‌کنیم بانوان معتاد متجاهر پایتخت درمان و بازتوانی شوند و به زندگی دوباره برگردند. موضوع ترک اعتیاد درمان و اشتغال معتادان متجاهر در کشور و به‌ویژه تهران از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته است.» او ادامه داد: «در تهران کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و امروز هم مرکز صیانت، درمان و اشتغال شهید زیادیان در شرق پایتخت افتتاح شد. حرفه‌آموزی و ایجاد زمینه اشتغال برای این بانوان برنامه دیگری است که در این مرکز با جدیت دنبال می‌شود تا این  دسته ازاقشار جامعه به آغوش خانواده برگردند.» سردار یزدی افزود: «سعی شده با حداقل هزینه حداکثر توجه و ظرفیت در نظر گرفته شود تا اعتبار و مقام این بانوان به آنها برگردانده شود.»

  • نخبگان و فعالان اقتصادی حمایت کنند

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: «تلاش ما بر این است که فرد معتاد از این بیماری رنج‌آور رها شود و به  آغوش خانواده‌اش برگردد و اگر این اتفاق بیفتد مصداق آیه شریفه قرآن است که می‌فرماید: «هر کس یک نفر را نجات دهد گویی جامعه‌ای را نجات داده» است.» او افزود: «از شهروندان، نخبگان علمی، پیشگامان و فعالان اقتصادی دعوت می‌کنم که  از این مجموعه حمایت کنند تا تهرانی با کمترین آسیب اجتماعی داشته باشیم.» او ادامه داد: «ایجاد مجموعه بهاران در سراسر تهران باعث شده هیچ فردی بی‌سرپناه نباشد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این باشیم که تهران در کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم‌های بزرگ و اثرگذاری برداشته است.»

کد خبر 563788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha