شرکت مدرنا روز دوشنبه اعلام کرد واکسن کرونایش پاسخ ایمنی قوی در کودکان شش تا ۱۱ ساله ایجاد کرده و به خوبی تحمل شده است.

VACCINE

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شرکت مدرنا همچنین اعلام کرد این شرکت به زودی داده‌های مربوط به کارآزمایی بالینی واکسنش در این گروه سنی کودکان را به سازمان‌های ناظر تسلیم خواهد کرد.

شرکت مدرنا اعلام کرد واکسن دودوزی‌اش در کودکان آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ویروس کرونا ایجاد کرده است و از لحاظ بی‌خطر بودن با مواد مشاهده شده در کارآزمایی‌های بالینی نوجوانان و بزرگسالان قابل‌مقایسه است.

یک هیات مشاوران سازمان غذا و داروی آمریکا روز سه‌شنبه درباره تایید واکسن کرونای شرکت‌های رقیب فایزر و مدرنا برای استفاده در کودکان پنج تا ۱۱ ساله رای خواهد داد.

واکسن کرونای شرکت مدرنا برای استفاده در بزرگسالان بالای ۱۸ سال مجوز گرفته و همچنین اخیرا تجویز دوز سوم یادآور یا تقویتی آن برای برخی از گروه‌های پرخطر تایید شده است.

اما سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز باید استفاده از این واکسن این شرکت را برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال تایید کند. سوئد اخیرا استفاده از واکسن مدرنا را برای گروه‌های سنی جوانتر متوقف کرد، چرا که مواردی از عارضه التهاب قلب یا میوکاردیت در بزرگسالان جوان پس از تزریق این واکسن گزارش شده بود.

بیشتر بخوانید:

مدرنا می‌گوید اکثریت موارد عوارض جانبی در این کارآزمایی که ۴۷۵۳ کودک در آن شرکت داشتند، خفیف تا متوسط و شایع‌ترین آنها شامل خستگی، سردرد، تب و درد در محل تزریق بوده‌اند.

واکسن مورد استفاده در این کارآزمایی کودکان حاوی دوز ۵۰ میکروگرمی بود که نصف دوز مورد استفاده در واکسن بزرگسالان شرکت مدرنا است. واکسن با دوز ۵۰ میکروگرمی برای استفاده به عنوان واکسن یادآور یا تقویتی هم تایید شده است.

کد خبر 634048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha