جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» از هفته گذشته توسط مدیریت فرهنگی و هنری منطقه ۱۳و فرهنگسرای امید آغاز شده و این مجموعه که بر اساس سیاستِ‌کاری و اولویت سازمانی خود تمرکز ویژه‌ای بر موضوع سالمندان دارد...

جشنواره

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد: جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» از هفته گذشته توسط مدیریت فرهنگی و هنری منطقه ۱۳و فرهنگسرای امید آغاز شده و این مجموعه که بر اساس سیاستِ‌کاری و اولویت سازمانی خود تمرکز ویژه‌ای بر موضوع سالمندان دارد، با اجرای این جشنواره به دنبال ایجاد فرصت همدلی میان سالمندان پایتخت و افزایش روحیه نشاط، امیدآفرینی و تکریم منزلت اجتماعی سالمندان است. جشنواره‌ای که در بخش‌های آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی و ویژه ۲ گروه از مخاطبان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان تا دهم آذر ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند، آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.  

  • امیدآفرینی برای سالمندان
جشـنواره ۶۵+
پروانه دوستی/مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳

جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» در ۵ بخش برگزار می‌شود و بر موضوعاتی نظیر «اهمیت حضور سالمندان در جامعه و ایفای نقش اجتماعی»، «نگاهی تازه به پدیده سالمندی از دریچه توانایی»، «نقش محوری سالمندان در خانواده و اجتماع»، «معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های سالمندان» و... تمرکز دارد و آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی بخش‌های اصلی این رویداد هستند.

«پروانه دوستی» مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرا امید دراین‌باره می‌گوید: «فرهنگسرا امید با تمرکز ویژه بر قشر بسیار مهم سالمند در تمام سال خدمتگزار این عزیزان است و عمده برنامه‌هایی که در این مدیریت فرهنگی هنری برگزار می‌شود ذیل توجه به سالمندان و ایجاد امیدآفرینی در این قشر است. این جشنواره نیز با همین نگاه در حال اجرا است که این رویداد فرهنگی هنری در ۲ گروه مجزا ویژه مخاطبان برگزار می‌شود و بخش اول با حضور خود سالمندان بالای ۶۵ سال بوده و پذیرای آثار هنری این عزیزان است. بخش دوم نیز ویژه عموم است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با محوریت سالمند به دبیرخانه این جشنواره در فرهنگسرای امید ارسال کنند.»

  • قوانین شرکت در جشنواره 

آثار ارسالی برای جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» نیازمند رعایت یکسری قوانین و تبعیت از اصولی است که مدیر فرهنگی و هنری منطقه۱۳ دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: «همه آثار ارائه شده در جشنواره ‌باید توسط شرکت‌کنندگان تهیه و تولید شده باشد و فرد شرکت‌کننده توانایی باز تولید اثر یا مشابه آن را داشته باشد. هر شرکت‌کننده فقط در یک رشته می‌تواند، حضور داشته باشد و همه آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره می‌بایست دارای شناسنامه مرتبط باشند.» او می‌افزاید: «همچنین رعایت ضوابط اختصاصی هر رشته؛ استناد به شیوه‌نامه جشنواره الزامی و تمام رشته‌ها انفرادی است.

آثار باید تا دهم آذر ماه ۱۴۰۰ برای شرکت به مسابقه صرفاً از طریق درگاه اینترنتی مسابقه به نشانی omid.farhangsara.ir به دبیرخانه فرهنگسرای امید برسد و آثاری که پس از این تاریخ ارسال شوند داوری نخواهد شد.» مدیر فرهنگی و هنری منطقه۱۳ تأکید می‌کند: «داوری آثار جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» در دی‌ماه انجام و مراسم اختتامیه به همراه معرفی نفرات برگزیده در بهمن ماه اجرا خواهدشد.»

دوستی می‌گوید: «بیش از یک دهه است فرهنگسرای امید متولی صدور کارت منزلت برای سالمندان بالای ۶۵ سال بوده و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار کارت از طریق فرهنگسرای امید صادر شده است. سالمندان با استفاده از این کارت می‌توانند از امکانات و خدمات فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسراها، کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی شهرداری تهران در مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران رایگان بهره‌مند شوند.»
 

کد خبر 633972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha