«آذر بیگی» مسئول مجموعه‌ای از حامیان محیط‌زیست در منطقه ۱۵ است که این گروه با تولید «ست‌های نان» که سازگار با محیط‌زیست است، فعالیت گسترده دارد.

پلاك ايمن

بیگی که از سال‌ها پیش به‌عنوان شهروند نمونه و دوستدار محیط‌زیست در محله ابوذر فعالیت می‌کند، از شروع ویروس کرونا فعالیت خود را به شکل دیگری ادامه داده‌است. او می‌گوید: «هر شهروندی می‌تواند به نوعی حامی و سفیر محیط‌زیست باشد و از رسیدگی به باغچه کوچکی که در کوچه‌ها وجود دارد تا نگهداری و پرورش گل و گیاه در بالکن‌های منازل و پشت‌بام می‌تواند محیط‌زیست را از نابودی نجات دهد.

به همه شهروندان توصیه می‌کنم برای حفاظت از محیط‌زیست سبک زندگی خود را تغییر دهند. حتی با انجام ساده‌ترین کار ممکن که خرید نان است می‌توانند حامی محیط‌زیست باشند.» او این روزها بیش از گذشته با مسائل زیست‌محیطی در ارتباط است و مجموعه‌ای را تشکیل داده که با تولید «ست نان»، شهروندان از استفاده از نایلون‌های پلاستیکی بی‌نیاز می‌شوند. بیگی ادامه می‌دهد: «تولید «ست نان» در نوع خود انقلابی برای استفاده نکردن از نایلون‌های پلاستیکی و وارد نکردن آنها به چرخه محیط‌زیست است.

ما تلاش کردیم در تولید ست نان شهروندان از مبدأ نانوایی تا مقصد خانه هیچ نایلونی استفاده نکنند و با استفاده از پارچه‌های ایرانی ست‌های نان را تولید کرده‌ایم که به نوعی حمایت از تولید داخلی نیز است. هر شهروندی می‌تواند خود یک سفیر محیط‌زیست در محله و منزلش باشد.»

کد خبر 633877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha