همشهری آنلاین: کیسه‌های پلاستیکی بزرگ‌ترین معضل زیست‌ محیطی قرن حاضر شناخته شده و دوستدار محیط زیستی در اعتراض به این مسئله با دست و پاهای زنجیر شده به بطری‌های پلاستیکی در شهر به تردد پرداخت.

تردد در شهر با دست‌ و پاهای زنجیر شده به بطری‌های پلاستیکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، دوستدار محیط زیستی در تهران در جهت اعتراض به آلوده کردن محیط‌ زیست با زباله، دست و پاهای خود را به زنجیره‌ای از بطری‌های پلاستیکی و دیگر پسماندها گره زده و در سطح شهر به تردد پرداخت.

  • کیسه‌های پلاستیکی معضل بزرگ زیست محیطی قرن حاضر

بر اساس تحقیقات به عمل آمده، تنها در ایران سالانه بیش‌ از 3 میلیون تن پلاستیک تولید می‌شود که بازیافت پلاستیک در طبیعت به طور طبیعی 300 تا 500 سال زمان می‌برد و معایبی همچون سرطان‌زایی، عدم سازگاری با محیط زیست و از بین رفتن سرمایه ملی در اثر استفاده از منابع غیرقابل تجدید را به همراه دارد.


بعضی از دولت‌ها در جهت کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی، برای هر کیسه نایلون تجزیه‌ناپذیر حدود 500 تومان از شهروندان مالیات می‌گیرند و این روزها در ایران نیز فعالیت‌هایی برای استفاده از پلاستیک‌های قابل تجزیه و استفاده از پلاستیک‌های معمولی آغاز شده، اما تا رسیدن به نتیجه، راهی دراز در پیش داریم.


یکی از راهکارهایی‌ که می‌تواند کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای، پاکتی و تجزیه‌پذیر را موجب شود، استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای است که می‌توان به شکلی دراز مدت از آن‌ها استفاده کرد.

این امر می‌تواند مطالبه کیسه‌های جدید از سوی مردم را کاهش داده و به دنبال آن تخریب محیط زیست را کم‌تر کند.


اگر بدانیم با مصرف نکردن یک کیسه پلاستیکی در هر هفته، می‌توان از مصرف حدود 816 میلیون کیسه در سال جلوگیری کرد و آگاه باشیم که این کیسه چه بلایی در دراز مدت بر سر محیط زیست می‌آورد، قطعاً به این امر توجه ویژه‌تری خواهیم داشت.

کد خبر 334833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha