طرح واکسیناسیون سیار کرونا با هدف واکسینه کردن سالمندان و معلولان ساکن در محله‌های جنوبی پایتخت در حال اجراست.

توان یابان

شهردار منطقه در این‌باره گفت:‌ «طرح واکسیناسیون سیار به همت اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۷ با مشارکت پایگاه سلامت محله زمزم و مرکز بهداشت جنوب تهران در حال اجراست تا واکسیناسیون سالمندان و معلولان که توان جابه‌جایی یا حضور در مراکز واکسیناسیون را ندارند، انجام شود.»
«داود لطفی» افزود: «در منطقه ۱۷ نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر ساکن هستند که بخش قابل توجهی از آنها را سالمندان تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر طبق سرشماری‌های انجام شده، نزدیک به ۳ هزار معلول در این منطقه سکونت دارند و فعالیت ۲ مدرسه برای کودکان‌کار در این بخش از پایتخت، ضرورت راه‌اندازی طرح واکسیناسیون کرونا را در این منطقه دوچندان می‌کند.»
وی با اشاره به اینکه ظرفیت کنونی این طرح برای تزریق واکسن کرونای سیار روزانه ۱۵ دوز واکسن است، خاطرنشان کرد: «ظرفیت این مرکز بنا به نیاز می‌تواند تا چندبرابر افزایش یابد. البته برای مراکزی مانند مدرسه کودکان کار، بیشتر از این میزان‌دوز در روز در نظر گرفته شده است.»
لطفی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از خانواده‌های معظم شهدا نیز در منطقه ۱۷ سکونت دارند، افزود: «برای رفاه حال والدین شهدا، طرح سیار واکسیناسیون کرونا برای آنها نیز در نظر گرفته شده است. شهروندان می‌توانند ضمن ایجاد ارتباط با پایگاه سلامت محله زمزم و اداره سلامت شهرداری منطقه از این خدمات بهره‌مند شوند.»

کد خبر 631672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha