چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۹

همشهری آنلاین: آنچه شما می‌خورید، می‌تواند آثار درازمدتی بر حفظ کارآیی و دقت عمل مغز داشته باشد

عمل به این توصیه‌های غذایی به حفظ سلامت مغز شما کمک خواهد کرد:

  • سبزی‌ها: تا جایی که می‌‌تواند سبزیجات از رنگ‌های، اشکال و گونه‌‌های مختلف بخورید.
  •  آنتی‌اکسیدان‌ها: این ترکیبات در ویتامین‌های C، E و A یا بتاکاروتن یافت می‌‌شوند، شما باید به مقدار کافی از این مواد بخورید. این مواد به طور طبیعی در سبزی‌ها و میوه‌ها یافت می‌شوند.
  • اسیدهای چرب اومگا 3: این ترکیبات در ماهی‌های چرب مانند ماکرو، شاه‌ماهی، ساردین، ماهی کولی،ماهی سفید و تون یافت می‌شوند.
  • ویتامین B: روزی یک قرص بخورید.
  •  مولتی‌ویتامین: روزی یک قرص بخورید، اما از مقدار توصیه‌شده تجاوز نکنید. خوردن ویتامین بیشتر از حد مجاز شما را سالمتر نمی‌‌کند و ممکن است خطرناک باشد.

HealthDay News, 10 Sep., 2008

کد خبر 63044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار