شنبه ۲ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

انجیر، تعرق بدن را زیاد می‌کند، ادرارآور است، حرارت بدن را کاهش می‌دهد.

 آنهایی که می‌خواهند وزن اضافه کنند و یا برای بیمارانی که دوره نقاهت خود را می‌گذرانند بسیار مفید است. بدین‌منظور می‌توان آن‌را با شیر سویا مخلوط کرده و بین غذاها خورد. انجیر، یبوست را برطرف می‌کند و یکی از بهترین میوه‌ها برای تمیز کردن روده بزرگ و رفع یبوست است.جوشانده انجیر خشک درمان‌کننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی، کلیه، ذات‌الریه، سرخک، مخملک و آبله است. جوشانده غلیظ انجیر خشک برای رفع سرماخوردگی بسیار مفید است.

برای برطرف کردن سیاه سرفه، برونشیت و ذات‌الریه از قهوه انجیر استفاده کنید و برای درست کردن این قهوه،  انجیر را ابتدا بو داده و سپس آن‌را آسیاب کنید تا به‌صورت پودر درآید. انجیر، دستگاه هاضمه را تقویت می‌کند. همچنین برای درمان سوء هاضمه مفید است. سوپ انجیر بسیار مقوی است و برای افزایش شیر در زنان شیرده مفید است. برای تهیه سوپ، انجیر نارس را با گوشت بپزید‌. جوشانده انجیر خشک در شیر برای درمان آنژین، ورم لثه و ورم مخاط دهان نیز مؤثر است.

یکی از داروهای بسیار مؤثر برای درمان آرتروز و درد مفاصل، مخلوط شیر بز و انجیر سیاه است. این مخلوط سموم مختلف را از بدن خارج کرده و درد را از بین می‌برد. انجیر را می‌توان همراه با میوه‌های دیگر مصرف کرد. انجیر با میوه‌های اسیدی مانند پرتقال و گریپ فروت سازگار نیست.

کد خبر 68995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز