شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه گفت: میوه انجیر به دلیل داشتن فیبر خوراکی در پیشگیری و بهبود بیماری یبوست، کاهش چربی‌های مضر خون و تسریع حرکات دستگاه گوارش نقش موثری دارد.

خواص انجیر

به گزارش ایسنا، یوسف نقیایی ‌اظهار کرد: میوه انجیر یک میوه‌ تابستانی و دارای تنوع گونه است که از رنگ‌های بنفش تا زرد آن در مناطق مختلف بدست می‌آید.

وی انجیر را میوه‌ای آسیب‌پذیر دانست و افزود: این میوه در صورت نگهداری نیز بیش از چند روز قابل مصرف نیست.

نقیایی تصریح کرد: هر یک صد گرم میوه انجیر حدود 74 کیلو کالری انرژی بدن را تامین می‌کند و متشکل از 19 گرم کربوهیدرات، 0.7 گرم پروتئین، 0.3 گرم چربی،‌6.4 گرم فیبر خوراکی، 0.3 گرم آهن، ‌14.2REویتامین آ، ‌2 گرم ویتامین C و 232 میلی‌گرم پتاسیم است.

یک صد گرم انجیر خشک حاوی 275 کیلوکالری انرژی، ‌0.4 گرم پروتئین، 1.5 گرم چربی،‌ 5.8 گرم فیبر،‌980 میلی‌گرم پتاسیم و 3 میلی‌گرم آهن است.

وی کربوهیدرات‌ها را مهمترین اجزای تشکیل دهنده میوه انجیر بیان کرد و گفت: هر چند از انجیر خشک می‌توان به عنوان جایگزین قند مورد نیاز بدن استفاده کرد، ولی مصرف بیش از حد این میوه برای بیماران دیابتی مضر است.

نقیایی در پایان با اشاره به فیبر موجود در این میوه، خاطرنشان کرد: مصرف روزانه انجیر به لحاظ فیبر موجود در آن در جلوگیری از بروز بیماری یبوست، کاهش چربی مضر خون و تسریع حرکات دستگاه گوارش موثر است.

 

کد خبر 145193
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز