براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، سالانه حدود ۶۴۷ هزار نفر در این کشور بر اثر بیماری‌های قلبی می‌میرند.

nutrition

به گزارش همشهری آنلاین، دویچه‌وله به نقل از یو اس نیوز نوشت: پروفسور دانیل مک کلور، متخصص تغذیه در کلینیک تناسب اندام تگزاس در دالاس، می‌گوید: «از هر چهار مرگ‌ومیر در آمریکا، یک مرگ به علت بیماری‌های قلبی و عروقی است و این در حالی است که مصرف غذاهای سالم و مغذی می‌تواند برخی از عوامل خطرناک مانند چاقی، دیابت و کلسترول بالا و در نهایت تعداد زیادی از این مرگ‌ومیرها را کاهش دهد.»

به گفته او، تضمین سلامت قلب نیاز به صرف هزینه برای خرید مواد غذایی گران‌قیمت ندارد بلکه بسیاری از این مواد غذایی که عمدتا گیاهی هستند، در آشپزخانه همه ما یافت می‌شود.

شکلات تیره یکی از این خوراکی‌هاست. این نوع شکلات سرشار از فلاونول‌ها است؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی که باعث کاهش فشار خون می‌شوند. هرچه درصد کاکائو در این شکلات بیشتر باشد، به نفع سلامت قلب است.

تحقیقات زیادی حاکی از آن است که روغن زیتون - که بخشی اساسی از رژیم مدیترانه‌ای است - برای قلب شما مفید بوده و مزایای سلامتی دیگری نیز دارد. مک کلور می‌گوید روغن زیتون بکر، سالم‌ترین نوع بوده و سرشار از چربی‌های اشباع‌نشده و پلی‌فنول‌ها است؛ ترکیب‌هایی که به کاهش التهاب کمک می‌کند.

حبوباتی مانند لوبیا، عدس و نخود حاوی پروتئین گیاهی و فیبر هستند که مصرف آنها باعث کاهش تری‌گلیسیرید و کلسترول می‌شود.

اما تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف تنها حدود ۴۲.۵ گرم آجیل در روز ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی تا ۳۰ درصد کمک کند.

در آخر، پاپ‌کورن پخته‌شده روی اجاق گاز یک میان‌وعده سالم برای قلب است، به شرط آنکه به جای کره آن را با روغن زیتون بپزید. پاپ‌کورن یک دانه کامل و سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است.

کد خبر 629931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha