جو بایدن روز دوشنبه در کاخ سفید آستین پیراهنش را بالا برد تا دوز سوم واکسن کرونای فایزر را به عنوان واکسن یادآور یا تقویتی دریافت کند.

Biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل گاردین بایدن هنگامی به طور علنی واکسن سومش را دریافت می‌کند که سردرگمی در این کشور در مورد اینکه چه کسانی واجد شرایط دریافت دوز یادآور واکسن هستند و در چه هنگام باید آن را دریافت کنند، ادامه دارد.

بایدن در هنگام دریافت واکسنش گفت: «بگذارید واضح بگویم واکسن‌های یادآور مهم هستند. مهمترین چیزی که ما نیاز داریم این است که شمار بیشتری از افراد واکسینه شوند... چیزی که ما به آن نیاز داریم این است که افراد واکسینه شوند. لطفا، کار درست را انجام دهید. لطفا واکسن کنید. این کار جان شما و جان اطرافیان شما را نجات می‌دهد.»

دو هیات از کارشناسان مستقل در سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) رده‌هایی از آمریکاییان را که واجد شرایط دوز سوم واکسن فایزر هستند، تعیین کرده‌اند.

اما هر دوی این سازمان‌ها تزریق واکسن یادآور را برای شمار بسیار کمتری از افرادی که دولت بایدن امیدوار بود، تایید کرده‌اند.

افرادی که دو دوز واکسن فایزر یا مدرنا دریافت کرده‌اند کاملا در برابر بستری شدن و مرگ محافظت‌شده باقی خواهند ماند. تزریق دوز یادآور این واکسن ممکن است اثر بیشتری از لحاظ محدود کردن سرایت ویروس ایجاد کند، اما هنوز روشن نیست این اثر تا چه حدی است.

دولت بایدن در ماه اوت (مرداد) اعلام کرده بود که عموم مردم برای تزریق دوز یادآور هر دو واکسن فایزر و مدرنا تا ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) واجد شرایط خواهند بود. اما فعلا FDA فقط دوز یادآور را برای دریافت‌کنندگان واکسن فایزر، شش ماه پس از دریافت دوز دوم و فقط در افراد ۶۵ ساله و بالاتر یا افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله که در معرض خطر بیماری شدید کووید-۱۹ قرار دارند یا به علت کارشان در تماس زیاد با ویروس هستند، تایید کرده است.

هنوز درباره دریافت دوز سوم برای دریافت‌کنندگان واکسن مدرنا و جانسون اندجانسون توصیه‌ای انجام نشده است.

بایدن در هنگامی که دوز سوم را دریافت می‌کرد، تلویحا گفت که ممکن است شمار افرادی که واکسن یادآور دریافت می‌کنند، در آینده گسترش یابد.

بایدن به خبرنگاران گفت که به علت اینکه ۷۸ ساله است دوز سوم واکسن را دریافت می‌کند و همسرش جیل بایدن که ۷۰ ساله است، هم واکسن یادآور می‌گیرد.

به گفته بایدن، ۷۷ درصد بزرگسالان دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و حدود ۲۲ درصد هیچ واکسنی تزریق نکرده‌آند و همین اقلیت مشخص هستند که باعث آسیب زیادی به بقیه کشور شده‌اند.

کد خبر 629198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha