دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

اولاف شولتس در سال ۱۹۵۸ دراسنابروک در ایالت نیدرزاکسن در آلمان بدنیا آمد. وی به عنوان نامزد پست صدراعظمی از طرف حزب سوسیال دموکرات در انتخابات فدرال سپتامبر ۲۰۲۱ آلمان انتخاب و در ۸ دسامبر ۲۰۲۱ رسما جانشین آنگلا مرکل شد. مرکل پیش از این ۱۵ سال و ۳۰۹ روز در سمت صدراعظمی آلمان قرار داشت.

اولاف شولتس

به گزارش همشهری آنلاین، اولاف شولتس (زادهٔ ۶ ژوئن ۱۹۵۸) یک سیاست‌مدار اهل آلمان است که از ۱۴ مارس ۲۰۱۸ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱ به‌عنوان وزیر دارایی آلمان و معاون صدراعظم آلمان مشغول به کاربود. پیش از آن، وی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ شهردار هامبورگ و در همین زمان در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ معاون رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان بود که در سال ۲۰۲۱ به عنوان نامزد پست صدراعظمی از طرف حزب سوسیال دموکرات در انتخابات فدرال سپتامبر ۲۰۲۱ آلمان انتخاب  شد.

شولتس یک حقوق‌دان است که کار وکالت خود را از سال ۱۹۸۵ با تخصص کار و حقوق استخدامی آغاز کرد.  در سال ۱۹۷۰ به حزب سوسیال دموکرات آلمان پیوست و از ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۱ عضوی از بوندستاگ (مجلس فدرال آلمان) بود. در سال ۲۰۰۱ عضو دولت محلی ایالت هامبورگ تحت رهبری شهردار اوروین رونده شد و سپس در سال ۲۰۰۲ به عنوان دبیرکل حزب سوسیال دموکرات آلمان انتخاب شد که در کنار رهبر حزب و صدراعظم وقت گرهارد شرودر به فعالیت می‌پرداخت. شولتس بعد از استعفا از مقام دبیرکلی حزب در سال ۲۰۰۴، ناظم حزب خود در بوندستاگ شد و در سال ۲۰۰۷ در اولین دولت آنگلا مرکل عهده‌دار مقام وزیر کار و امور اجتماعی آلمان شد. در پی انتخابات فدرال آلمان در سال ۲۰۰۹ که حزب سوسیال دموکرات دولت ائتلافی به رهبری آنگلا مرکل و حزب اتحادیه را ترک کرد، شولتس به هامبورگ برگشت و رهبری حزب سوسیال دموکرات در شهر هامبورگ را به عهده گرفت و سپس به عنوان معاون رهبر حزب انتخاب شد. تحت رهبری او، حزب سوسیال دموکرات آلمان در انتخابات محلی هامبورگ به پیروزی خیره‌کننده‌ای رسید و شولتس به عنوان شهردار هامبورگ انتخاب شد که این مقام را تا سال ۲۰۱۸ حفظ کرد.

بعد از موافقت حزب سوسیال دموکرات به شرکت در دولت ائتلافی در دولت چهارم آنگلا مرکل، شولتس همزمان عهده‌دار دو مقام وزیر امور مالی و معاون صدراعظم آلمان شد. شولتس در سال ۲۰۱۹ در تلاشی برای بدست گرفتن رهبری حزب سوسیال دموکرات به‌طور مشترک با کلارا گیویتس، نماینده پیشین ایالت براندنبورگ، خود را نامزد مقام رهبری حزب کرد. این زوج با وجود پیروزی در دور نخست رای‌گیری، در دومین دور با ۴۵ درصد آرا از نوربرت والتر بوریانس و زاسکیا اسکن شکست خوردند.  متعاقب این شکست، شولتس از پست معاون حزب سوسیال دموکرات کناره‌گیری کرد. در روز ۱۰ اوت ۲۰۲۰ کمیته رهبری حزب، اولاف شولتس را بعنوان کاندیدای مقام صدراعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات در انتخابات فدرال سپتامبر ۲۰۲۰ کرد.

 زندگینامه: اولاف شولتس (۱۹۵۸-)
اولاف شولتس در کنار آنگلا مرکل در بوندستاگ 

کد خبر 629172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha