دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

آنتونی بلینکن (Tony Blinken‎) در سال ۱۹۶۲ در نیویورک بدنیا آمد. جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده آمریکا وی را به عنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده خود معرفی کرده است.

CHUNK + تونی بلینکن

به گزارش همشهری آنلاین، آنتونی جان بلینکن در ۱۶ آوریل ۱۹۶۲ در نیویورک در خانواده‌ای یهودی زاده شد. او از ۲۰۱۴ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ قائم مقام وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بود. بلینکن پیشتر از ژانویه ۲۰۱۳ دستیار رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و قائم‌مقام مشاور امنیت ملی بوده‌است. جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده آمریکا وی را به عنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده خود معرفی کرده است. آنتوتی بلینکن در دوره ریاست‌جمهوری بیل کلینتون کارمند شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا بود.

بلینکن در سال ۲۰۰۲ به عنوان رئیس دفتر کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده آمریکا منصوب شد و تا ۲۰۰۸ در این سمت ماند. او همچنین عضو پیوسته ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی بود. در سال ۲۰۰۸ بلینکن برای کمپین ریاست جمهوری جو بایدن کار می‌کرد و از اعضای تیم انتقال اوباما-بایدن بود.

بسیاری آنتوتی بلینکن را یک "اوبامای کوچک" در سیاست خارجی می‌شناسند. او بر چندجانبه‌گرایی و همکاری با اروپا تاکید دارد. از دید او، چالش‌های کنونی، تغییرات اقلیمی و گسترش جنگ‌افزارهای کشتار جمعی در جهان هستند.

وی تاثیر زیادی در سیاست‌گذاری ریاست‌جمهوری باراک اوباما در برابر داعش و مذاکرات هسته‌ای ایران داشت.

باراک اوباما در نوامبر ۲۰۱۴ بلینکن را به عنوان قائم مقام وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریک برای جانشینی ویلیام برنز که بازنشسته شده بود به مجلس سنای ایالات متحده آمریکا برای گرفتن رأی اعتماد معرفی کرد. سنا در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ با رأی ۵۵ به ۳۸ به بلینکن رای اعتماد داد.

بن رودز و آنتونی بلینکن در دفتر کار باراک اوباما (۲۳ نوامبر ۲۰۱۳) هنگامیکه می‌شنوند جان کری در مذاکره با ایران در ژنو، به توافق رسیدند.*
بلینکن با پیراهن آبی در پشت تصویر. اعضای شورای ملی امنیت ایالات متحده آمریکا در حال تماشای عملیات مرگ اسامه بن لادن به صورت زنده 
تاریخ تصویر: ۱ مهٔ ۲۰۱۱ ساعت ۱۷ به وقت گرینویچ **

*، ** مدخل هر دو عکس

کد خبر 579686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha