سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

فومیو کیشیدا در سال ۱۹۵۷ در توکیو ژاپن بدنیا آمد. وی هم اکنون نخست‌وزیر ژاپن است.

فومیو کوشیدا

به گزارش همشهری آنلاین،  فومیو کیشیدا سیاستمدار ژاپنی و نخست‌وزیر کنونی ژاپن است. وی همچنین به عنوان رئیس حزب لیبرال دموکرات(LDP) نیز خدمت می‌کند. کیشیدا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ به‌عنوان وزیرامور خارجهٔ ژاپن فعالیت داشته‌است. او عضو مجلس نمایندگان و رئیس شورای تحقیقات سیاستگذاری LDP بود. او در انتخابات رهبری ۲۰۲۱ حزب لیبرال دموکرات ژاپن پیروز شد و در ۴ اکتبر ۲۰۲۱ به عنوان صدمین نخست‌وزیر ژاپن جانشین یوشیهیده سوگا شد.

پیشینه 

فومیو کیشیدا در ۲۹ ژوئیه ۱۹۵۷ در شیبویا، توکیو در یک خانواده سیاسی متولد شد. پدر و پدربزرگ وی، از سیاستمداران سابق ژاپن و اعضای مجلس بودند. همچنین کی‌ایچی میازاوا، نخست‌وزیر سابق از خویشاوندان دور او است. به‌دلیل موقعیت کاری پدرش او به مدرسه ابتدایی در منطقه کوئینز شهر نیویورک رفته‌است.

کیشیدا در دانشگاه واسدا حقوق خوانده و در سال ۱۹۸۲ فارغ‌التحصیل شده‌است. در واسدا وی با تاکشی ایویا سیاستمدار امروزی دوست بود. کیشیدا پس از کار در کردیت بانک ژاپن و منشی یکی از اعضای مجلس نمایندگان، در انتخابات عمومی در سال ۱۹۹۳ به نمایندگی از منطقه یک هیروشیما به عنوان نماینده مجلس انتخاب شد.

کیشیدا از ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ وزیر امور اوکیناوا بود، ابتدا در کابینه آبه و بعداً در کابینه فوکودا.   وی در سال ۲۰۰۸ به عنوان وزیر ایالت مسئول امور مصرف‌کنندگان و ایمنی غذا در کابینه نخست‌وزیر وقت یاسوئو فوکودا منصوب شد.  کیشیدا همچنین وزیر دولت مسئول علوم و فناوری در کابینه فوکودا بود.

او نزدیک به ماکوتو کوگا (رهبر جناح کوچی) یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های حزب دموکرات LDP بود و پس از اعلام بازنشستگی ماکوتو کوگا از سیاست، کنترل آن را در اکتبر ۲۰۱۲ به عهده گرفت.

زندگینامه: فومیو کیشیدا (۱۹۵۷-)

کد خبر 630573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha