همشهری آنلاین: بورس ویژه سرمایه گذاری صنعت گردشگری به زودی راه اندازی می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر از قم معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عصر امروز در نشست مسئولان بانک‌های استان و سرمایه گذاران صنعت گردشگری در هتل بین‌المللی قم گفت: بیش از 500 شرکت سرمایه گذاری خارجی و هزار شرکت سرمایه گذاری داخلی برای راه اندازی بورس سرمایه گذاران بخش گردشگری شناسائی شده‌اند.

آقای جهانگیری با بیان اینکه راه اندازی بورس سرمایه گذاری گردشگری فضای فعالیت در این صنعت را دگرگون خواهد کرد اظهار امیدواری کرد، بورس سرمایه گذاری گردشگری از آبان امسال فعالیت خود را آغاز کند.

وی همچنین از تاسیس بانک گردشگری کشور خبر داد و گفت: با گردآوری سرمایه گذاران برای تاسیس این بانک، هیئت موسس آن انتخاب شده و پذیره نویسی این بانک در دو سه ماه آینده شروع می‌شود.

آقای جهانگیری افزود: 60 درصد از دارایی این بانک متعلق به سرمایه گذاران بخش خصوصی و 40 درصد آن نیز از آن مردم و پذیره نویسان خواهد بود.

معاون سرمایه گذاری سازمان گردشگری برخی از مشکلات سرمایه گذاران در صنعت گردشگری ، محدودیت تسهیلات، کوتاهی مهلت بازپرداخت وام ها و بوروکراسی در صدور مجوز را ذکر کرد و گفت: ستاد اصلاح قوانین در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تشکیل شده است که علاوه بر هموارتر کردن بستر سرمایه گذاری در آن، قوانین اصلاحی به دولت پیشنهاد داده می‌شود.

وی افزود: با علم به محدودیت‌های نقدینگی بانک‌ها نیازمند مساعدت مدیران عامل بانک‌ها برای ایجاد توسعه پایدار در بخش گردشگری هستیم.

معاون برنامه ریزی استاندار قم هم در این نشست بر تعامل سرمایه گذاران و بانک‌های استان تاکید کرد و گفت: به منظور حذف مقررات و قوانین زائد مرکز خدمات جذب سرمایه و ستاد سرمایه گذاری گردشگری در استان قم راه اندازی می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست برخی قابلیت‌های گردشگری و توسعه زیرساخت‌های صنعت توریسم را برشمرد و گفت: امسال 300 میلیارد ریال اعتبار در پروژه‌های گردشگری استان هزینه شده و زمینه سرمایه گذاری تا 2 هزار میلیارد ریال نیز با اهدای طرح‌های مختلف فراهم شده است

کد خبر 62866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز